Poland Bike Forum
Maxxis Ikon 29 2.2 - Wersja do druku

+- Poland Bike Forum (http://www.polandbikeforum.pl)
+-- Dział: Forum rowerowe (http://www.polandbikeforum.pl/forum-3.html)
+--- Dział: Sprzęt (http://www.polandbikeforum.pl/forum-4.html)
+--- Wątek: Maxxis Ikon 29 2.2 (/thread-6014.html)

Strony: 1 2 3


Maxxis Ikon 29 2.2 - Mario - 26.11.2017

Czy ktoś może miał okazję poruszać się na tytułowych oponach? Przesiadłem się z X-Kinga Performance i szczerze powiem wrażenia mam dość średnie. Albo pora roku nie ta, albo ja nie umiem jeździć. Próbowałem na różnych ciśnieniach, bez zmian boczna trakcja w zakrętach wypada bardzo słabo. Chyba trzeba poczekać do późnej wiosny z tymi gumami.


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - Sherman 1972 - 27.11.2017

Maxxis Ikon to fajna opona ale przeznaczona na szybkie i suche trasy. Tam gdzie jest mokro i ślisko trzeba na niej uważać bo to nie są jej naturalne warunki. Trakcja w zakrętach w porównaniu z X-King dużo słabsza z racji kształtu i rozmieszczenia bocznych kloców. Trudno jednak wymagać od takiej opony by zapewniała taką samą trakcję w błocie co X-King lub inne bardziej agresywne opony bo nie została do tego stworzona.


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - Mario - 27.11.2017

No i dokładnie tak to wygląda Wink Chyba trzeba zaopatrzyć sie w drugi komplet opon, a te zostawić na wiosnę.
Zastanawiam się nad Mountain Kingiem, jako rozwiązanie na trudniejszy teren.


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - A-R-T-U-R - 28.11.2017

mam, poruszam się na nich i mogę potwierdzić to co napisał Sherman 1972. suche i szybkie trasy to jest ich żywioł. wilgoć, błoto oraz mokra trawa czy igliwie to nie jest dobre połączenie Wink

PS. Sherman 1972 - jak się sprawują zębatki Wink


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - Sherman 1972 - 28.11.2017

(27.11.2017, 22:00)Mario napisał(a):  No i dokładnie tak to wygląda Wink Chyba trzeba zaopatrzyć sie w drugi komplet opon, a te zostawić na wiosnę.
Zastanawiam się nad Mountain Kingiem, jako rozwiązanie na trudniejszy teren.

Z opon na ,których jeździłem na jesień i lekką zimę mogę polecić jeszcze Geax Gato , Schwalbe Rocket Ron i Michelin Wild Grip’r  z czego te ostatnie są w mojej ocenie najbardziej uniwersalne.


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - Sherman 1972 - 28.11.2017

(28.11.2017, 11:01)A-R-T-U-R napisał(a):  PS. Sherman 1972 - jak się sprawują zębatki Wink
Popatrz jak to człowieka zmienia cywilne ubranie Blush , tak mi się wydawało ,że chyba cię znam ale nie byłem do końca pewien Wink . Zębatki  już przetestowane Big Grin ,sprawują się wyśmienicie . Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam. Do zobaczenia na trasie.


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - Mario - 29.11.2017

(28.11.2017, 11:01)A-R-T-U-R napisał(a):  mam, poruszam się na nich i mogę potwierdzić to co napisał Sherman 1972. suche i szybkie trasy to jest ich żywioł. wilgoć, błoto oraz mokra trawa czy igliwie to nie jest dobre połączenie Wink

No dokładnie mam takie same wrażenie, potwierdzając to dwoma lekki bocznymi glebami w miejsca gdzie mi się tonie zdarza Wink
No trzeba będzie drugi komplet za kupić może coś bardziej agresywnego niż Rocket ron, może Nobby Nic albo po prostu Mountain KingaSmile


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - pioter41 - 01.12.2017

We wcześniejszym wątku SHERMAN wspomniał o oponach Michelin Wild Grip’r. Ja na takich oponkach przejeździłem dosyć sporo i to naprawdę w różnych warunkach. Było błoto, był śnieg były suche warunki oponki naprawde się sprawdzały. W teren to chyba najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem. Jedynym ich minusem są wysokie opory toczenia więc strikte na asfalt są słabe.
Ale opony ogólnie godne polecenia przynajmniej w moim odczuciu.


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - bekon - 23.02.2018

podlacze sie pod ten temat
szukam szybkich opon na maratony PB i Mazovi
ktos moze cos polecic ? co myslicie o bontragerach x3?


RE: Maxxis Ikon 29 2.2 - maciek_slon - 23.02.2018

Bontrager XR3 (bo chyba o ten model Ci chodziło) to już dość agresywna opona. Na pewno da dużo pewności w czasie jazdy, ale i trochę oporów dołoży w porównaniu do modeli o niższych numerkach. Ostatni sezon przejeździłem na XR1 29x2.20 i było bardzo dobrze na większości tras. W błocie (np. Konstancin'17) latały niestety jak po lodzie, ale dało się opanować w większości sytuacji. Sporą wadą tego modelu jest słabsze trzymanie boczne - na trawersach i w agresywnych zakrętach brakuje przyczepności.