Poland Bike Forum
5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Wersja do druku

+- Poland Bike Forum (http://www.polandbikeforum.pl)
+-- Dział: Archiwum (http://www.polandbikeforum.pl/forum-17.html)
+--- Dział: Poland Bike 2017 (http://www.polandbikeforum.pl/forum-39.html)
+--- Wątek: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? (/thread-6027.html)

Strony: 1 2


5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Mariusz.82 - 04.02.2018

Witam szystkich zapaleńców :-)
Proszę o pięć tras które są godne polecenia. Nie wszyscy dadzą radę wystartować na wszystkich trasach, więc pomóżcie Mi i innym początkującym, wybrać na których trasach warto wystartować, aby złapać bakcyla?  :-) Pozdrower :-) Mariusz


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Mario - 04.02.2018

Aby złapać bakcyla wystarczy wystartować na którejkolwiek Big Grin


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - maciek_slon - 04.02.2018

Nie do końca, można trafić lepiej lub gorzej ;-) Natomiast początek sezonu jest ogólnie godny polecenia - Otwock, Nowy Dwór i Legionowo należą do tras dość ciekawych, chociaż pod różnymi względami. No i na pewno warto odwiedzić Wawer, ale jaki sens ma łapanie bakcyla na koniec sezonu? Tongue


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - slipio - 06.02.2018

Góra Kalwaria (widowiskowa końcówka), NDM (Wajsgóra), Płock (dość urozmaicona trasa), Nowiny ,Wąchock i Kielce (bardziej konkretne podjazdy, kamieniste zjazdy) - to jak dla mnie te kilka z tych ciekawszych.


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Sherman 1972 - 08.02.2018

(04.02.2018, 03:15)Mariusz.82 napisał(a):  Witam szystkich zapaleńców :-)
Proszę o pięć tras które są godne polecenia. Nie wszyscy dadzą radę wystartować na wszystkich trasach, więc pomóżcie Mi i innym początkującym,  wybrać na których trasach warto wystartować, aby złapać bakcyla?  :-) Pozdrower :-) Mariusz

Tak jaki już koledzy pisali załapać bakcyla można praktycznie na każdej trasie z tym ,że stopień uzależnienia zależał będzie od twoich osobistych preferencji i umiejętności. Według mojego doświadczenia w czasie pierwszego startu człowiek ma do ogarnięcia tyle spraw ,że praktycznie kultowość trasy można sobie odpuścić. Nawet z dobrą kondycją i techniką w czasie pierwszego startu ( jeśli jest to debiut w tego typu imprezach) nie ma co się nastawiać na wyniki. Ważne jest raczej odpowiednie rozłożenie sił na trasie i załapanie całej specyfiki jazdy w grupie i zachowania się na trasie. Trzeba uważać żeby nie zrobić  krzywdy sobie i innym zawodnikom i jednocześnie czerpać fan z rywalizacji na trasie. Wiele sytuacji może cie zaskoczyć jeśli nie będziesz odpowiednio wyczulony. Wydaje mi się ,że najlepiej jest jednak zacząć od dość "przeciętnej" trasy gdzie wszystko będzie można łatwiej ogarnąć i spiąć. Jeśli jednak twój stopień wytrenowania jest już wysoki i masz dobrą technikę spokojnie możesz rzucić się na głębszą wodę. Typowanie jakiś konkretnych tras jest dość trudne bo wiele zależy od twoich indywidualnych preferencji i dyspozycji. Otwock na początek jest bardzo ciekawy , ale wymaga dość dobrej techniki i kondycji jeśli nie chcesz być zawalidrogą na trasie. Frekwencja raczej także będzie wysoka więc na trasie jest dość tłoczno. NDM jest  ciekawy i także wymaga dość dobrej techniki i kondycji ( dość długie podjazdy i czołowy wiatr w niektórych miejscach). Łatwo tam o gumę. Legionowo to kultowa trasa z pięknymi singlami ale także dość techniczna . Radzymin to technika ( zwłaszcza jak wylezie piasek) i dość szybka jazda. Góra Kalwaria to trasa dość specyficzna. Wymaga sporo kondycji na trasie, wymęczy w lesie i jeszcze dołoży na końcówce. Wiele osób narzeka na gruzowiska i kapcie. @Dejw pisał o dwóch podjazdach na końcówce ale tak naprawdę to są trzy dość męczące podjazdy licząc od zjazdu do sadów ( na trasie mini oczywiście bo max ma tego dużo więcej). Urszulin to typowa trasa kondycyjna, cały czas na szybko i płasko. Kozienice to także bardzo szybka trasa ale dość interwałowa. Zalecana dobra kondycja i umiejętność jazdy na kole. Marki to akurat dobre miejsce na debiut choć trasa należy do tych szybkich, trochę techniki i ciekawa końcówka. Płock to szybka trasa ale ma długie męczące podjazdy i szybkie zjazdy, dobra na przecierkę przed górami. W Nieporęcie jeszcze nie jechałem. Kielce ( podobnie jak Wąchock i Nowiny) to już góry ( chociaż małe) i prawdziwy sprawdzian formy i techniki. Tam trzeba już swoje wiedzieć. Konstancin to jazda na pełnym gazie bez większej techniki. Wawer to ciekawa trasa ,która wymaga techniki i kondycji ale zapewne na niej nie zadebiutujesz lecz raczej zakończysz sezon wyścigowy. Każda trasa jest szczegółowo opisana na forum więc można na spokojnie wszystko przeanalizować i wybrać tą optymalną dla ciebie by w czasie maratonu dostać porządny zastrzyk endorfin ( im więcej tym bardziej uzależnia). Do zobaczenia na trasie.


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Mario - 09.02.2018

Najlepiej zacznij w niedzielę od Kobyłki, później pójdzie już z górki Wink powodzenia i do zobaczenia.


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Sherman 1972 - 09.02.2018

Tak jak pisałem przy odpowiednim podejściu debiut jest możliwy na większości tras . Warto jeszcze wziąć pod uwagę jeśli to możliwe wybranie trasy ,którą można wcześniej sobie objechać. Często jest tak ,że przed danym etapem niektórzy z nas umawiają się na przetarcie trasy. Taki wcześniejszy objazd pozwala poznać w pełni specyfikę trasy, dzięki czemu w czasie wyścigu trasa nas nie zaskoczy. Swoja drogą wybór trasy to jedno a przygotowanie się do startu to drugie. Jeśli dobrze przygotujesz się do pierwszego występu to załapanie wyścigowego bakcyla będzie już tylko formalnością. Treningi przed sezonem to oczywistość więc się nawet nie rozwodzę w tym temacie. Druga sprawa to sprzęt. Przed sezonem trzeba dopieścić sprzęt tak aby wyeliminować ryzyko awarii. Jeśli masz nowy rower to zapewne standardowy przegląd wystarczy. Przy starszej maszynie trzeba już zazwyczaj zainwestować większe środki. Napęd i hamulce muszą działać bezbłędnie. Koła powinny być wycentrowane i przesmarowane. Warto kupić sobie jakieś uniwersalne opony i nowe dętki ( oszczędzi to kapci na trasie). Jednym słowem rower ma być gotowy na tip top bo inaczej radość z debiutu może przesłonić gorycz awarii. Dieta przed startem jest także bardzo ważna. Przetestuj wcześniej jakieś żele i batoniki tak żeby mieć sprawdzone produkty. Pamiętaj o zapasie płynów ( zwłaszcza jeśli będzie ciepło) Start to jednak wysiłek więc warto być wypoczętym i skoncentrowanym. Na pierwszy start daj sobie więcej czasu na dojazd i załatwienie formalności. Wyjedź wcześniej z domu. Na miejscu bez nerwów załatw formalności, załap się na masaż i objedź sobie początek i koniec trasy (zazwyczaj trasa fan). Miej czas na wszystko, bo nerwy i pospiech nie będą ci potrzebne. W sektorze ( zapewne 10) ustaw się raczej trochę z tyłu za pierwszymi zawodnikami. Z przodu stają harty ,które z jakichś przyczyn nie startują z wyższych sektorów.Oni mają zabójcze tempo i jeśli będziesz ich gonił szybko opadniesz z sił. Jeśli z głową zastosujesz powyższe rady to satysfakcja ze startu będzie gwarantowana. Wink


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Mario - 09.02.2018

To co piszesz o 10 sektorze to ciekawa sprawa. Jak wszyscy, zaczynałem z tego sektora Wink pierwsze zawody. Może i to nie jest głupi pomysł, na pewno jest więcej luzu na starcie, później jak dochodzisz pozostałych (na swoim poziomie) peleton jest trochę rozciągnięty.


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - jacekr - 09.02.2018

Jedno info o trasie Fan - tam ścigają się dzieciaki i mają bezwzględne pierwszeństwo więc podczas jazdy zwracaj uwagę czy się nie zbliżają. Ja zazwyczaj zjeżdżam z trasy(obowiązkowy gdy jest wąsko) i czekam aż przejadą - to ich wyścig :-). Nie jeździmy po trasie "pod prąd" nawet na rozgrzewce :-D


RE: 5 najlepszych tras w 2017, które to według Was? - Sherman 1972 - 09.02.2018

(09.02.2018, 13:11)jacekr napisał(a):  Jedno info o trasie Fan - tam ścigają się dzieciaki i mają bezwzględne pierwszeństwo więc podczas jazdy zwracaj uwagę czy się nie zbliżają. Ja zazwyczaj zjeżdżam z trasy(obowiązkowy gdy jest wąsko) i czekam aż przejadą - to ich wyścig :-). Nie jeździmy po trasie "pod prąd" nawet na rozgrzewce :-D

Objazd fana przed startem najlepiej jest zrobić przed zawodami dzieciaków i dlatego warto mieć zapas czasowy o ,którym zresztą pisałem Wink.