Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opis trasy/Wąchock-wrażenia
Autor Wiadomość
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 371
Liczba wątków: 94
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#1
opis trasy/Wąchock-wrażenia
Objazd trasy w Wąchocku – pierwsze wrażenia.
Jestem pod wielkim wrażeniem tej trasy, której autorem jest trenujący tu na codzień Sebastian Staniszewski. Niewątpliwie będzie to najtrudniejszy a zarazem najatrakcyjniejszy tegoroczny etap – apogeum tego sezonu. Nieporównywalny z niczym, co można spotkać na Mazowszu – prawdziwe góry, trasa obfitująca we wszelkie atrybuty mtb. Będą mozolne wspinaczki, szalone (niemalże downhill’owe) zjazdy, bardzo techniczne single, ale też interwalowe fragmenty czy odcinki, gdzie da się sformować tak lubiane, slynne już „mazowieckie pociągi” 
Niestety ze względu na wiatrołomy i ostatnie bardzo obfite opady musimy zrezygnować z Kamienia Michniowskiego, ale sądzę, że Ostre Górki, Żarnowska Góra, czy Pleśniówka oraz przepiękne, malownicze szlaki zrekompensują nam to z nawiązką.
Przed naszym rekonesansem padało niemal bez przerwy przez 7 dni (zresztą w dniu objazdu aura zafundowala nam 8 godzin w deszczu) – nakręciliśmy w ekstremalnych warunkach prawie 60km z sumą podjazdów prawie 1500m.
Na maratonie będzie ich pewnie ok. 45km/800m (Max) i ok.25km/350m (Mini)
Staramy się ominąć wszelkie błotniste odcinki i to powinno się udać – będzie trochę szutrów i bruku), ale wodę i tak pewnie napotkacie w niższych odcinkach trasy (jak to w górach).
Dobór opon nie pozostawia żadnych wątpliwości:
Szerokie opony z agresywnym bieżnikiem, ciśnienie między niskim a średnim – raz ze względu na przyczepność, dwa na komfort jazdy
Osoby jeżdzące na rowerach typu „full” będą w naprawdę uprzywilejowanej sytuacji…
06.06.2013, 10:47
Szukaj Odpowiedz
jareku Offline
Member
***

Liczba postów: 190
Liczba wątków: 9
Dołączył: 02.08.2011
Reputacja: 0
#2
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
mam nadzieję, że ekstremalne zjazdy jakoś oznakujecie?
PB 1975, Mazovia 975
06.06.2013, 11:04
Szukaj Odpowiedz
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 371
Liczba wątków: 94
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#3
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
(06.06.2013, 10:47)scorpio65 napisał(a):  Objazd trasy w Wąchocku – pierwsze wrażenia.
Jestem pod wielkim wrażeniem tej trasy, której autorem jest trenujący tu na codzień Sebastian Staniszewski. Niewątpliwie będzie to najtrudniejszy a zarazem najatrakcyjniejszy tegoroczny etap – apogeum tego sezonu. Nieporównywalny z niczym, co można spotkać na Mazowszu – prawdziwe góry, trasa obfitująca we wszelkie atrybuty mtb. Będą mozolne wspinaczki, szalone (niemalże downhill’owe) zjazdy, bardzo techniczne single, ale też interwalowe fragmenty czy odcinki, gdzie da się sformować tak lubiane, slynne już „mazowieckie pociągi” 
Niestety ze względu na wiatrołomy i ostatnie bardzo obfite opady musimy zrezygnować z Kamienia Michniowskiego, ale sądzę, że Ostre Górki, Żarnowska Góra, czy Pleśniówka oraz przepiękne, malownicze szlaki zrekompensują nam to z nawiązką.
Przed naszym rekonesansem padało niemal bez przerwy przez 7 dni (zresztą w dniu objazdu aura zafundowala nam 8 godzin w deszczu) – nakręciliśmy w ekstremalnych warunkach prawie 60km z sumą podjazdów prawie 1500m.
Na maratonie będzie ich pewnie ok. 45km/800m (Max) i ok.25km/350m (Mini)
Staramy się ominąć wszelkie błotniste odcinki i to powinno się udać – będzie trochę szutrów i bruku), ale wodę i tak pewnie napotkacie w niższych odcinkach trasy (jak to w górach).
Dobór opon nie pozostawia żadnych wątpliwości:
Szerokie opony z agresywnym bieżnikiem, ciśnienie między niskim a średnim – raz ze względu na przyczepność, dwa na komfort jazdy
Osoby jeżdzące na rowerach typu „full” będą w naprawdę uprzywilejowanej sytuacji…

p.s. Zwróćcie też baczniejszą uwagę na hamulce - w górach to podstawa bezpieczeństwa!
06.06.2013, 11:29
Szukaj Odpowiedz
ESES Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 33
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.06.2013
Reputacja: 0
#4
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
Odnośnie opisu trasy.
Rzeczywiście jest cholernie mokro. Pada codziennie od 20 maja, a na Kamiennej mamy przekroczone stany alarmowe i ogłoszony alarm powodziowy. Większość ścieżek jest mini strumykami. A strumyki pojawiły się tam gdzie ich zwykle w lato nie ma, a te które są powiększyły się ponaddwukrotnie.
Opony - przydadzą się konkretne - ja jeżdżę na mountainkingach, więc coś w tym stylu będzie ok, zwłaszcza, że są liczne a niewidoczne w trawie gałęzie, korzenie i kamienie gdzie niewiele opon daje radę.
Ze względu na opady zjazdy w dół będą mierne - bo strach się rozpędzać (wczoraj przy około 20 km/h pływałem na ścieżkach "od krawężnika do krawężnika" -).
To i średnie nie będą imponujące, aczkolwiek znajdzie się kilka kilometrów gdzie można wrzucić blat -).

Tak więc podsumowując - opony, hamulce i dobrze przygotowany napęd coby za często nie wciągało (ale będą rzeczki do płukania sprzętu na trasie).

Aha i jedna rzecz - wcale nie trenuję tylko jeżdżę dla przyjemności -)
06.06.2013, 12:22
Szukaj Odpowiedz
jareku Offline
Member
***

Liczba postów: 190
Liczba wątków: 9
Dołączył: 02.08.2011
Reputacja: 0
#5
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
(06.06.2013, 12:22)ESES napisał(a):  Odnośnie opisu trasy.
Rzeczywiście jest cholernie mokro. Pada codziennie od 20 maja, a na Kamiennej mamy przekroczone stany alarmowe i ogłoszony alarm powodziowy. Większość ścieżek jest mini strumykami. A strumyki pojawiły się tam gdzie ich zwykle w lato nie ma, a te które są powiększyły się ponaddwukrotnie.
Opony - przydadzą się konkretne - ja jeżdżę na mountainkingach, więc coś w tym stylu będzie ok, zwłaszcza, że są liczne a niewidoczne w trawie gałęzie, korzenie i kamienie gdzie niewiele opon daje radę.
Ze względu na opady zjazdy w dół będą mierne - bo strach się rozpędzać (wczoraj przy około 20 km/h pływałem na ścieżkach "od krawężnika do krawężnika" -).
To i średnie nie będą imponujące, aczkolwiek znajdzie się kilka kilometrów gdzie można wrzucić blat -).

Tak więc podsumowując - opony, hamulce i dobrze przygotowany napęd coby za często nie wciągało (ale będą rzeczki do płukania sprzętu na trasie).

Aha i jedna rzecz - wcale nie trenuję tylko jeżdżę dla przyjemności -)
i sugeruję, to nie żart, czegoś do oliwienia napędu po płukaniu roweru w rzeceSmile

PB 1975, Mazovia 975
06.06.2013, 12:30
Szukaj Odpowiedz
ESES Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 33
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.06.2013
Reputacja: 0
#6
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
Oliwka przyda się zawsze (o ile będzie czas -) ).
Przejechaliśmy dzisiaj maksa (właśnie wróciliśmy -) ), wilgoć nie odpuszcza ale prognozy są zachęcające. Orgowie wymuszają skrócenie trasy i więcej lajtowych kawałków. Presja nie do zniesienia -). Zgoda ale w przyszłym roku zrobimy dystans giga na 80 dyszek - co Wy na to?
06.06.2013, 22:54
Szukaj Odpowiedz
tomaszek12 Offline
Member
***

Liczba postów: 124
Liczba wątków: 6
Dołączył: 29.03.2011
Reputacja: 0
#7
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
(06.06.2013, 22:54)ESES napisał(a):  Oliwka przyda się zawsze (o ile będzie czas -) ).
Przejechaliśmy dzisiaj maksa (właśnie wróciliśmy -) ), wilgoć nie odpuszcza ale prognozy są zachęcające. Orgowie wymuszają skrócenie trasy i więcej lajtowych kawałków. Presja nie do zniesienia -). Zgoda ale w przyszłym roku zrobimy dystans giga na 80 dyszek - co Wy na to?

Jestem ZA !!!!!
Ale zobaczymy jak będzie w tym roku bo brzmi groźnie Smile już nie mogę się doczekać
06.06.2013, 23:11
Szukaj Odpowiedz
bimbrownik Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 11
Liczba wątków: 3
Dołączył: 06.06.2013
Reputacja: 0
#8
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
czyli szykujemy jakieś konkretniejsze oponki czy na RKingach oblecim?
06.06.2013, 23:11
Szukaj Odpowiedz
ESES Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 33
Liczba wątków: 0
Dołączył: 06.06.2013
Reputacja: 0
#9
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
Lepszy Race King niż Speed King. Ale jak się ma technikę i łydę to się wydoli. Tyle że błot głębokie Sad

Titwenty Wink - ja też nie mogę się doczekać bo to mój debiut w roli autora. Jak się spalę to lipa Confused. A tu pogoda i podłoże nie wzmacnia humoru. Ale pal licho niech będzie lajt w przyszłym roku odbijemy podwójnie SmileCzyli Giga rulez Smile!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.06.2013, 23:28 przez ESES.)
06.06.2013, 23:25
Szukaj Odpowiedz
the-zak Offline
Paweł
****

Liczba postów: 582
Liczba wątków: 59
Dołączył: 17.06.2009
Reputacja: 7
#10
RE: opis trasy/Wąchock-wrażenia
(06.06.2013, 22:54)ESES napisał(a):  Orgowie wymuszają skrócenie trasy i więcej lajtowych kawałków.
Czuję się jakbym czytał forum Mazovii, gdzie tamtejszy Org oferuje coś bardziej w kierunku turystyki rowerowej, a nie maratonów z elementami "mtb-xc".

"Lajtowe kawałki", nie zawsze są bezpieczniejsze od trudniejszych "sekcji" typu single, zjazdy po korzeniach. Szanse, że ktoś się połamie "w pociągu" na szutrze przy 40km/h i przy 15 km/h na technicznym zjeździe są chyba 50/50.

Poza tym ludzie jednak używają mózgu i nie pędzą na złamanie karku jeśli czują, że dany fragment trasy jest dla nich za trudny na pokonanie go przy większej prędkości. Pokonają go wolniej, ale będą zadowoleni i oprócz zebranego doświadczenia będą wspominać Wąchock, nie tylko z powodu słynnych żartów/dowcipów o tym Mieście.

Po płaskim terenie można sobie pojeździć w okolicach Wa-wy, jadąc te 150km w Świętokrzyskie można wymagać czegoś ciekawszego-trudniejszego. Kilku znajomych wystartowało w ostatni weekend w Brzezinach k. Łodzi u Marka Galińskiego - gdzie było na Mega 33km~600m, Giga 68~1100m, właśnie po to aby mocno potrenować przed Wąchockiem, tak mocno reklamowanym z powodu poziomu trudności.

Osobiście jestem bardzo ciekawy rywalizacji na dystansie MINI, (MAX sobie poradzi w każdych warunkach) - jak na MINI sprawdzą się "mazowieckie charty" = 1-20 Open MINI. Czy teren będzie na tyle trudny, że będą duże różnice między zawodnikami czy nie będzie większych odstępów czasowych niż na edycjach około-warszawskich? Wink



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.06.2013, 23:46 przez the-zak.)
06.06.2013, 23:36
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości