Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wawer! Opis tras
Autor Wiadomość
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 438
Liczba wątków: 21
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#21
RE: Wawer! Opis tras
69kg,
opony z dętkami i mam przetestowane takie wartości jako bezpieczne i użyteczne na maraton.
tył:
Smart sam 2,1, ciśnienie 2,7
Race King 2,2, ciśnienie 2,4-2,6
bontrager ex1 29" 2,2 ciśnienie 2,5 -2,8

przód:
ciśnienie od 1,6 do 2,5. 1,6 bar jeździłem na Race king 2,0 tam gdzie zapowiadało się piaszczyście.

Nigdy nie miałem snake'a, Ciśnienie 2,5 na Smart samie 2,1 było niebezpieczne, dobijało na korzeniach czasem. Race King 2,2 z tyłu na ciśnieniu 2,4 wydaje się mieć jeszcze spory zapas przed dobiciem, podobnie moje obecna bontragery mają raczej duży zapas przy ciśnieniu 2,5.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
06.10.2014, 15:09
Szukaj Odpowiedz
COST Offline
Member
***

Liczba postów: 66
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.01.2010
Reputacja: 0
#22
RE: Wawer! Opis tras
(06.10.2014, 13:56)pdz napisał(a):  COST, chyba nie zawsze, bo powiedzmy, że założę Rocket Ron 2.25, napompuję mocniej to mam większy tzw. balon i mniejszą powierzchnię styku z podłożem ... mam rację ?

http://www.mtbonline.co.za/images/mtb_tyre_pressure_rolling_resistance.jpg
jak widać na powyższym wykresie opór toczenia spada tylko na asfalcie! na pozostałych nawierzchniach: mniejsze ciśnienie=mniejsze opory toczenia.


mayak nawet 4 bary może być z mało jeżeli na korzeniach/kamieniach/krawężnikach nie ulżysz siodełku lub nie podrzucisz koła-złapiesz snejka. Próbuj, aż dojdziesz do właściwego ciśnienia.
06.10.2014, 15:25
Szukaj Odpowiedz
krzysztofMTB Offline
Member
***

Liczba postów: 162
Liczba wątków: 15
Dołączył: 17.04.2012
Reputacja: 0
#23
RE: Wawer! Opis tras
Zgadzam się z COSTem Smile to nielogiczne ale jednak!

przytoczę FAQ z Schwalbe.com:
Which factors affect rolling resistance?
Tire pressure, tire diameter, tire construction, tire tread and other factors all have an effect on rolling resistance.
On a smooth surface the following applies: The higher the tire pressure, the less is tire deformation and thus rolling resistance.

Off road it is exactly the reverse: The lower the inflation pressure, the lower the rolling resistance. This applies equally on hard gravel roads and soft forest tracks. Explanation: A tire with low inflation pressure can adapt better to a rugged surface. It sinks into the ground less and the whole rotational mass is retarded much less by the uneven surface.

Tires with a smaller diameter have a higher rolling resistance with the same tire pressure, because tire deformation is proportionally greater. In other words the tire is “less round”.
[Obrazek: 12497.png]

[Obrazek: sticky1343.png]
06.10.2014, 16:55
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 585
Liczba wątków: 30
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 3
#24
RE: Wawer! Opis tras
Wszystko jest logiczne i do wytłumaczenia. Poza asfaltem w terenie na luźnym podłożu mamy do czynienia z sytuacją podobną do chodzenia po głębokim śniegu. Im mniejsza powierzchnia styku tym bardziej się zapadamy czego nie doświadczyny w nartach lub rakietach śnieżnych czyli w momencie zwiekszenia się powierzchni styku z podłożem. Dokładnie tak samo będzie w przypadku opon. Przy odpowiednio dobranym ciśnieniu (niskim)powierzchnia styku opony z podłożem wzrasta znacznie w porównaniu z oponą "nabitą" co przy luźnym podłożu skutkuje zmniejszeniem oporów toczenia i polepszeniem trakcji. Na asfalcie wiadomo im mniejsza powierchnia styku tym mniejsze opory toczenia (rowery szosowe).
06.10.2014, 18:01
Szukaj Odpowiedz
Szymon Pomorski Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 39
Liczba wątków: 3
Dołączył: 18.03.2014
Reputacja: 0
#25
RE: Wawer! Opis tras
Jak tylko nie zrobi się mokro to lecę na zestawie 2x conti race king 29ER, ciśnienie 1.8-2 bar, waga startowa zawodnik+rower to ok. 83kg (71kg ja, rower z dwoma bidonami 12,5 kg). Swoje umiejętności techniczne nieskromnie określam jako dobre Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.10.2014, 20:56 przez Szymon Pomorski.)
06.10.2014, 20:55
Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 438
Liczba wątków: 21
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#26
RE: Wawer! Opis tras
Szymon, a jaka grubość RK. Zdziwię się jak 2,0, bo miałem z przodu i okazała się za wąska na zakręty przy odrobinę trudniejszym terenie, za to na prostych super szybko było.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
06.10.2014, 21:50
Szukaj Odpowiedz
Szymon Pomorski Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 39
Liczba wątków: 3
Dołączył: 18.03.2014
Reputacja: 0
#27
RE: Wawer! Opis tras
2.0 przód i tył Wink Wink i jak jest sucho to po wszystkim na tym zestawie pojadę, ale wystarczy trochę wilgoci to tańczy niemiłosiernie. Przejechałem na dwóch conti'ch prawie wszystkie Polandbajki i MTB Cross w Sobkowie, ale tam sucho i momentami kręto było, zero wilgoci. No i katowałem na chopkach i korzeniach w moich łódzkich okolicach.
PS Absalon na RK 2.0 przejezdża trasy Pucharu Świata i nie narzeka Wink
06.10.2014, 22:10
Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 438
Liczba wątków: 21
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#28
RE: Wawer! Opis tras
No to nie potrafię jeździć jednak Smile. miałem 2.0 na kole 26". Może na 29" sprawuje się to lepiej, ale chyba nie zarykuję i jak wykończę obecne opony to kupię RK 2,2 do 29". Miałem z tym przodem problemy na błotnych kawałkach oraz w Płocku na jednym z ostatnich zjazdów gdzie były małe koleiny wzdłuż zjazdu. Trzeba patrzeć gdzie się jedzie, ta opona(2,0) nie wybacza błędów. A przy okazji nadmienię że jak ktoś chce opony która wszystko wybacza to takie odczucia miałem na saguaro 2,2.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
06.10.2014, 22:19
Szukaj Odpowiedz
Atlas Offline
Member
***

Liczba postów: 227
Liczba wątków: 2
Dołączył: 23.04.2009
Reputacja: 1
#29
RE: Wawer! Opis tras
Przepraszam, że się wtrącę ale o co ta napinka ciśnieniowa w oponach. Tu nie wygrywa się ciśnieniem czy rowerem tylko nogą i technika jazdy.
Pozdrawiam
[Obrazek: sticky117.png]
06.10.2014, 22:20
Szukaj Odpowiedz
Jarower Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 25
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.10.2011
Reputacja: 0
#30
RE: Wawer! Opis tras
Ciekawe co piszecie. 1.8 bara to może być ryzykowne na ściganie hardtailem w MPK. Trochę jestem zaskoczony, że używacie dętek. Myślałem, że tylko ja jestem 'konserwatystą' z dętkami w oponach. Sprawdzaliście płyny zamiast dętek?
07.10.2014, 00:02
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości