Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wawer! Opis tras
Autor Wiadomość
COST Offline
Member
***

Liczba postów: 66
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.01.2010
Reputacja: 0
#31
RE: Wawer! Opis tras
(06.10.2014, 22:20)Atlas napisał(a):  Przepraszam, że się wtrącę ale o co ta napinka ciśnieniowa w oponach. Tu nie wygrywa się ciśnieniem czy rowerem tylko nogą i technika jazdy.
Pozdrawiam

Fakt w tym temacie o Wawrze raczej mało napisanoSmile

Atlas, przed startem musi być wysokie ciśnienie na wynik i małe w oponach. (BTW-pamiętaj zapiąć zacisk)
07.10.2014, 09:09
Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 442
Liczba wątków: 22
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#32
RE: Wawer! Opis tras
(07.10.2014, 00:02)Jarower napisał(a):  Ciekawe co piszecie. 1.8 bara to może być ryzykowne na ściganie hardtailem w MPK. Trochę jestem zaskoczony, że używacie dętek. Myślałem, że tylko ja jestem 'konserwatystą' z dętkami w oponach. Sprawdzaliście płyny zamiast dętek?

Z tych co pisali o w miarę niskich ciśnieniach to chyba tylko ja używam dętek. A czy ciśnienie jest za niskie to nie ma co gdybać tylko trzeba przetestować na treningu, jak nie dobija to jest ok. Inna kwestia że między innymi po to sa systemy bezdętkowe żeby dobijało bez konsekwencji. Trzeba też zauważyć że osoby jeżdzące na niskich ciśnieniach bez dętek stosunkowo często łapią kapcia(prośba o info ile razy w sezonie).

A np. ja jeżdząc na trochę wyższszych ciśnieniach z dętkami(około 2,5 z tyłu) przez 2 sezony nie miałem gumy, ani na treningu ani na wyścigu.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
07.10.2014, 11:28
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 680
Liczba wątków: 34
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#33
RE: Wawer! Opis tras
Jeśli chodzi o używanie dętek to maja tą zaletę ,że istnieje możliwość szybkiej zmiany opony tuż przed maratonem czego nie można powiedzieć o systemie bezdętkowym. Stosowanie systemu bezdętkowego niesie ze sobą kilka ograniczeń jeśli chodzi o sprzęt. W normalnych kołach potrzeba stosować opaski uszczelniające lub taśmy. A sam zestaw zalewać mleczkiem. Mleczko zachowuje swoje właściwosci przez 2-3 miesiącepo tym okresie dziury przestają się zasklepiać. Niestety ale zwykłe rawki maja tą wadę ,że nie posiadają specjalnego profilu na którym uszczelnia się opona dlatego najbezpieczniej w takim zestawie jest używać opon bezdętkowych (sporo ważą). Przy niskim ciśnieniu istnieje ryzyko zdjęcia opony w mocnym przechyle zwłaszcza u bardziej wypasionych zawodników(moja liga). Osobiście przeszedłem na koła mavica w systemie tubeless (crosstrail). Zakładam na nie opony zwijane ale pod dętki(obecnie conti RC I MK oraz Geax Mezcal stosowałem Hutchinson Pyton I Maxxis Cros Mark) dzięki czemu zyskuję na masie zestawu .Całość uszczelniam płynem geax. Przy mojej wadze 95 kg (+ rower to ok11kg) do opon (contu RC lub MK rozmiar 26x2.2) nabijam 2.5 bara na tył i 2.3 na przód. Przy takim ciśnieniu mam dobrą trakcję i mogę spokojnie lecieć po lużnym podłożu. Jakoś nie zauważyłem aby opony dobijał na przeszkodach ale pewnie to kwestia objętości opon . Kapci jak na razie brak. W kwestii wysokiego ciśnienia to z własnego doświadczenia ostrzegam przed przesadą zwłaszcza jeśli się sporo waży. Lekkie obręcze mają limit ciśnienia (przeważnie 4 bary) którego nie warto przekraczać. Jeśli warzymy pow 90 kg ,do opony 2" nabijemy 3.5 bara ciśnienia może dojść do sytuacji kiedy jadąc szybko wylądujemy po jakimś locie dość twardo i wytworzymy chwilowo znacznie wyższe ciśnienie w oponie niż zalecane . Efekt jest taki ,że nasza obręcz może tego nie wytrzymać i po prostu zostanie rozerwana (przetestowałem to na obręczy dt-4.2)
07.10.2014, 13:01
Szukaj Odpowiedz
KasiaK Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 13.05.2014
Reputacja: 0
#34
RE: Wawer! Opis tras
Byłam dzisiaj w Wawrze Smile trasa piaszczysta z dużą ilością wystających korzeni i nisko uciętych pieńków.
I wg mojej laickiej oceny dość mozolna bo nie da się szybko pojechać.
Z tym przykryciem liśćmi piachu - to raczej mało takich miejsc było, wszędzie raczej bardzo sucho.
Jechałam wg znaczków na drzewach.
07.10.2014, 15:09
Szukaj Odpowiedz
szynas222 Offline
Member
***

Liczba postów: 61
Liczba wątków: 7
Dołączył: 02.06.2014
Reputacja: 0
#35
RE: Wawer! Opis tras
Ja myśle o ciśnieniu na dętkach przod 2.0 i tyl 2.3 waga moja bez roweru 95kgSmile
07.10.2014, 18:07
Szukaj Odpowiedz
semiix Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 20
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.05.2014
Reputacja: 0
#36
RE: Wawer! Opis tras
waga 50 cisnienie na bezdetkach 1,4 przod 1,7tyl
07.10.2014, 18:52
Szukaj Odpowiedz
the-zak Offline
Paweł
****

Liczba postów: 582
Liczba wątków: 59
Dołączył: 17.06.2009
Reputacja: 7
#37
RE: Wawer! Opis tras
Nr 9 / Magazyn Rowerowy Wrzesień 2014

SCHWALBE PROCORE

Rewolucyjny pomysł Schwalbe, o którym plotki krążyły od kilku miesięcy, został wdrożony i oficjalnie przedstawiony podczas tegorocznych targów EuroBike.

Sercem zestawu jest wewnętrzna opona z dętką pompowaną do wysokiego ciśnienia (55-85 PSI).
Zabezpiecza ona obręcz i zewnętrzną oponę przed skutkami ewentualnego dobicia.
Dzięki obecności wewnętrznego "zderzaka" zewnętrzna komora, którą tworzy zwykła zwykła opona bezdętkowa, może być napełniona powietrzem pod bardzo małym ciśnieniem (min. 14 PSI około 1 Bar), zapewniając doskonałe tłumienie i przyczepność opony.

Co ciekawe obie opony pompowane są za pomocą jednego wentyla o specjalnej konstrukcji, w którym znajduje się "przełącznik".
PROCORE jest kompatybilny z wszystkimi typowymi kołami MTB - jedynym ograniczeniem jest wewnętrzna szerokość obręczy = minimum 23mm.
[Obrazek: 6166.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.10.2014, 20:54 przez the-zak.)
07.10.2014, 20:53
Szukaj Odpowiedz
Atlas Offline
Member
***

Liczba postów: 229
Liczba wątków: 2
Dołączył: 23.04.2009
Reputacja: 1
#38
RE: Wawer! Opis tras
(07.10.2014, 09:09)COST napisał(a):  
(06.10.2014, 22:20)Atlas napisał(a):  Przepraszam, że się wtrącę ale o co ta napinka ciśnieniowa w oponach. Tu nie wygrywa się ciśnieniem czy rowerem tylko nogą i technika jazdy.
Pozdrawiam

Fakt w tym temacie o Wawrze raczej mało napisanoSmile

Atlas, przed startem musi być wysokie ciśnienie na wynik i małe w oponach. (BTW-pamiętaj zapiąć zacisk)

Czasami zacisk nie wytrzymuje ciśnienia to się otwiera Smile
[Obrazek: sticky117.png]
07.10.2014, 23:27
Szukaj Odpowiedz
dsomow Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 41
Liczba wątków: 2
Dołączył: 12.04.2014
Reputacja: 0
#39
RE: Wawer! Opis tras
Piszcie o oponach w innym wątku. Tu piszemy o trasie
[Obrazek: sticky2446.png]
08.10.2014, 11:08
Szukaj Odpowiedz
dsomow Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 41
Liczba wątków: 2
Dołączył: 12.04.2014
Reputacja: 0
#40
RE: Wawer! Opis tras
W innym wątku org. podał, że starty sektorów co 2 min. Trochę wkradł się misz masz taki.
[Obrazek: sticky2446.png]
08.10.2014, 19:03
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości