Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NDM/Opis trasy
Autor Wiadomość
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 397
Liczba wątków: 109
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#1
NDM/Opis trasy
Zeszłoroczną edycję w Nowym Dworze Mazowieckim nazwaliśmy „królewską”, teraz będzie niemal „cesarską” jako, że startujemy spod Restauracji „Borodino”przy Hotelu Modlin. Tam będą zlokalizowane: start i meta oraz kolarskie miasteczko, a całkiem spora porcja ścigania, jak co roku, odbędzie się w otoczeniu imponujących fortyfikacji Twierdzy Modlin.

 
Trasa nie będzie bardzo długa, ale za to obfitująca w wiele atrakcji. Będzie podobnie, jak rok temu, ale nie tak samo. Zmiana miejsca startu doda na początku kilka kilometrów, co pozwoli na lepsze przetasowanie stawki przed wjazdem na rundę właściwą. Na końcówce zaś pozwoli „góralom” na pokazanie pełni swoich możliwości. Trzy kilometry przed metą podjazd asfaltem spod Bramy Ostrołęckiej, chwila oddechu, a później prawdziwie interwałowy test na mocno pofałdowanym terenie wokół Korony Modlińskiej tuż przed finiszem na tyłach Hotelu Modlin.
 
Jak zwykle ruszamy w stronę Zakroczymia - jazda na rundach: Mini (25 km), Max (45 km). Dystanse wydają się może niedługie, ale za to pełne atrakcji w postaci zjazdów, podjazdów, wąwozów i momentami bardzo technicznych elementów - ich mocno interwałowy charakter może dać mocno w kość już po pierwszym okrążeniu. Komu będzie mało, może sprawdzić swoją wytrzymałość na drugiej rundzie.
 
Do 10 kilometra (las z wąwozem) trasa dość szeroka. Co nas czeka?
- pierwsze pół kilometra drogą gruntową (ul. Forteczna), lekki zjazd i ostry wiraż w prawo na asfalt, którym przejedziemy w poprzek całej Twierdzy aż do wyjazdu przez bramę zachodnią poza mury (ok. 3 km)
- szybki przeskok szeroką gruntową drogą do następnego asfaltu, przejazd nad trasą S7, prawy wiraż w szutrówkę, która wiedzie przez kolejne 3 km wzdłuż krajowej „Siódemki”; do leśnego jaru jeszcze prawie 4 km drogami polnymi, kawałek po bruku, a w międzyczasie przeskok przez centrum Zakroczymia i krótki odcinek leśnym duktem.


Wąwóz w lesie (między 12 a 14 kilometrem) to prawdziwy sprawdzian techniki: kilka pór roku na liczącym 1,5 km odcinku - jest tam wszystko: suche jesienne liście, wiosenne roztopy, na samym dole kawałek piaszczystej plaży, gdzie rower potrafi nagle zatańczyć sambę bez zgody właściciela... a do tego interwałowy wysiłek. Od 14 do 18 kilometra trasa niemal nieustannie wspina się lub biegnie w dół dość trudnymi, technicznymi zjazdami na morenowym terenie między doliną Wisły a zakroczymską skarpą. Jest to sekwencja czterech długich wytrzymałościowych podjazdów i wreszcie najmocniejszy akord – „Wajsgóra” na 18 kilometrze.
 
„Wajsgóra”. Kto był, ten wie, czym to pachnie – dla debiutantów niezapomniane wrażenia… Ale tutaj drobna modyfikacja: pierwsza runda poprowadzi wąwozem obok „Wajsgóry”, aby uniknąć zatorów na pierwszym okrążeniu (Mini/Max). Na ok. 20 km rozjazd dystansów – Max znajdzie się na drugiej rundzie, a Mini jedzie do mety. Dopiero na drugiej pętli (38 km - Max) uczestnicy zmierzą się z tym morderczym podjazdem/podejściem, czyli słynną „Wajsgórą”.
 
No i na koniec zdobywanie twierdzy, czyli jazda wśród malowniczych murów: 5 kilometrów przed metą tzw. Korona Utracka, chwilę później Elewator i Wieża Tatarska, ścieżka nad Wisłą wzdłuż Twierdzy Wewnętrznej, potem długa prosta wzdłuż Koszar, przejazd przez Bramę Radzymińską, a tuż przed finiszem wspomniana już wcześniej sekcja XC wokół Korony Modlińskiej. Dla sprawnego pokonania finiszowych kilometrów, oprócz siły, wytrzymałości i dynamiki, nieodzowna będzie bardzo dobra technika.
 
Podsumowując: wymagające podjazdy, techniczne zjazdy, „Wajsgóra”, 65 km/h na asfalcie, single, wąwozy, rajd między murami, czasem łacha piasku czy trochę błotka… Wszystko to zarówno na dystansie Max, jak i Mini, więc nikt nie powinien czuć się zawiedziony.
 
Lasu w porównaniu do innych edycji będzie jak na lekarstwo. Błotka trochę pewnie się znajdzie (bo to dopiero przedwiośnie), ale bez przesady. Asfaltów sporo mniej niż przed rokiem, a te pozostałe są w większości mocno „wyrypane”, więc dadzą namiastkę jazdy po korzeniach - poza tym odpoczynek po ciężkich podjazdach w wąwozach i nie tylko… Na piach raczej nie będziecie narzekać, bo nie ma go zbyt dużo. Jednym słowem: klasyk Mazowsza.

Tymczasem pozdrawiam i zapraszam wszystkich ambitnych wojowników (i wojowniczki) do forsowania murów Twierdzy w Modlinie. Połamania kół!
13.04.2015, 14:58
Szukaj Odpowiedz
jacekr Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 38
Liczba wątków: 2
Dołączył: 26.04.2014
Reputacja: 0
#2
RE: NDM/Opis trasy
Witam, 
w którym miejscu będą bufety na trasie?

Pzdr
j.
[Obrazek: sticky2519.png]

jeżdżę bo lubię....Big Grin
13.04.2015, 15:24
Szukaj Odpowiedz
Gari Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 24
Liczba wątków: 0
Dołączył: 24.04.2014
Reputacja: 0
#3
RE: NDM/Opis trasy
Jak zwykle nic o FANIE - konkurencja nie zapomina o najmłodszych i daje opis trasy dla młodych kolarzy i kolarek- Czy to takie trudne naskrobać 2-3 zdania więcej?
13.04.2015, 20:20
Szukaj Odpowiedz
maciek_slon Offline
Member
***

Liczba postów: 60
Liczba wątków: 3
Dołączył: 12.04.2014
Reputacja: 2
#4
RE: NDM/Opis trasy
Po spojrzeniu na mapę trasy wydaje się, że widać idealnie pętlę FAN. Potrzebne jedynie potwierdzenie, że tak właśnie jest Smile
13.04.2015, 20:24
Szukaj Odpowiedz
Gari Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 24
Liczba wątków: 0
Dołączył: 24.04.2014
Reputacja: 0
#5
RE: NDM/Opis trasy
maciek_slon chodzi mi o krótki opis taki jak mini/maxi. Idąc Twoim tokiem myślenia po co opis dla dorosłych - niech też spojrzą sobie na mapkę Smile
13.04.2015, 20:31
Szukaj Odpowiedz
Coolas Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 9
Liczba wątków: 0
Dołączył: 31.03.2015
Reputacja: 0
#6
RE: NDM/Opis trasy
Gari, mackowi prawdopodobnie chodziło o to, że FAN to ta mała pętla na mapie MINI/MAX, a jeśli tak to z opisu bierzesz pierwsze i ostatnie 3-3,5 km i masz opis trasy FAN Smile
13.04.2015, 21:59
Szukaj Odpowiedz
szakalo333 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 30
Liczba wątków: 6
Dołączył: 24.06.2014
Reputacja: 0
#7
RE: NDM/Opis trasy
Może ktoś podpowiedzieć, bo nie bardzo rozumiem, mini zaliczy wajsgórkę czy tylko max ?
[Obrazek: sticky2808.png]
14.04.2015, 10:37
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
mpkk Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 264
Liczba wątków: 19
Dołączył: 24.06.2012
Reputacja: 6
#8
RE: NDM/Opis trasy
(14.04.2015, 10:37)szakalo333 napisał(a):  Może ktoś podpowiedzieć, bo nie bardzo rozumiem, mini zaliczy wajsgórkę czy tylko max ?

Wajsgórkę zaliczy maxi.

   
[Obrazek: 13069.png]
[Obrazek: sticky1269.png]

14.04.2015, 10:49
Szukaj Odpowiedz
szakalo333 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 30
Liczba wątków: 6
Dołączył: 24.06.2014
Reputacja: 0
#9
RE: NDM/Opis trasy
no lipa troche chyba trzeba bedzie pojechać maxa Smile

A czy ktoś wie coś na temat masaży ? Będą tak jak w Otwocku ?
[Obrazek: sticky2808.png]
14.04.2015, 12:53
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
mpkk Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 264
Liczba wątków: 19
Dołączył: 24.06.2012
Reputacja: 6
#10
RE: NDM/Opis trasy
Myślę, że można zrobić tak: Rolleyes
dla chętnych na mini Wajsgórka, a ci co nie chcą się spocić - wąwóz.
Tylko na rozjeździe potrzebny sędzia co wskaże drogę.
Nie wiem jak czasowo to wychodzi - ale pewnie nie ma dużej różnicy więc i w wynikach nie trzeba nic zmieniać.

A na szczycie uścisk ręki Prezesa - bezcenny!  Big Grin

   

   

   
[Obrazek: 13069.png]
[Obrazek: sticky1269.png]

14.04.2015, 12:58
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości