Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
Autor Wiadomość
Kamil_1777 Offline
Member
***

Liczba postów: 59
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.05.2015
Reputacja: 0
#11
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
Arni, masz gotowe kasety 9s HG300 i HG400 o rozpiętości 12-36 zamiast tego dłubania co proponujesz.
Chociaż po tych wywodach obstawiam, że zaczniesz udowadniać jakie one są be, bo skok między jakimiś koronkami jest o 0,001% nie taki Wink
02.01.2016, 00:39
Szukaj Odpowiedz
natenczas Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.04.2016
Reputacja: 0
#12
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
To mój pierwszy post na forum więc Witam.
Rower z 29' modyfikacja na system 1x9
Ja mam pytanie w druga stronę kaseta 9s ale modyfikacja na długich biegach mnij niż 11 zębów
Chce zostać z przodu na 22 zębach (krótkie bardzo strome i techniczne podjazdy twarda przyczepna nawierzchnia) ale móc mieć szanse pojechać około 40 km/h na prostej ( też krótko kilka kilometrów wiec może być na sporej kadencji 120)
23.04.2016, 13:59
Szukaj Odpowiedz
Kamil_1777 Offline
Member
***

Liczba postów: 59
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.05.2015
Reputacja: 0
#13
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
Zapomnij. Chyba, że zrobisz sobie zupełnie autorskie kasetę i bębenek do piasty Wink Druga sprawa to nie zamontujesz przeciez młynka 22T po środku typowej korby. To się robi w drugą stronę, dając jakiś normalny blat np. między 30 a 36T a miękkie przełożenia nadrabia się zakresem kasety, np. 11-40 czy 11-42. Tylko to w 1x11, od biedy w 1x10 po przeróbce lub zastosowaniu kasety Sunrace. Są kasety SRAMa z mniejszą koronka niż 11T, ale cena, specjalny bębenek i nie ta ilość rzędów.
W jednym z rowerów mam 1x9, przód 32T + standardowa kaseta 11-34T (wczoraj zmieniłem na 12-36) dawało radę na Mazowszu. No, na dłuższych podjazdach lub przy zmęczeniu już puchłem Wink Nie wiem jak się to ma do tych ścianek co chcesz podjeżdżać i na pewno uniwersalniejsze są tu dwa rzędy z przodu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.04.2016, 07:28 przez Kamil_1777.)
24.04.2016, 07:27
Szukaj Odpowiedz
natenczas Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 23.04.2016
Reputacja: 0
#14
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
Dzięki z Szybka Odp. Tego się obawiałem. Walczę o jak największy prześwit dlatego chce jedną tarcze z przodu i najlepiej 22 zęby.

Używam tego licznika do liczenia prędkości czy ktoś go zna i wie czy pokazuje miej wiecej prawdziwe wyniki.

http://gears.mtbcrosscountry.com/#29/2.20I4000I594
24.04.2016, 22:04
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 659
Liczba wątków: 33
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#15
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
(24.04.2016, 22:04)natenczas napisał(a):  Dzięki z Szybka Odp. Tego się obawiałem. Walczę o jak największy prześwit dlatego chce jedną tarcze z przodu i najlepiej 22 zęby.

Używam tego licznika do liczenia prędkości czy ktoś go zna i wie czy pokazuje miej wiecej prawdziwe wyniki.

http://gears.mtbcrosscountry.com/#29/2.20I4000I594

Jeśli mocno się upierasz rozwiązaniem problemu było by zastosowanie korb z wkładem suportu w systemie Octalink bądź ISIS i kombinowanie z doborem odpowiedniej długości osi . Nigdy jednak tego nie ćwiczyłem więc nie mam z tym doświadczeń praktycznych ( jeśli chodzi o stosowanie jednego blatu) . Wprawdzie używam innego kalkulatora Gear Calculator ale przeliczyłem twoje wyniki i są ok .
     No. 72
25.04.2016, 09:07
Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 442
Liczba wątków: 22
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#16
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
sherman, może masz pomysł na kasetę 10rz z takimi koronkami - 12,13,14,15,16,18,21,25,30,34. Idea jest taka aby od 25 - do 25 kph mieć małe różnice na koronkach, drugie zobrazowanie o co mi chodzi to aby w tym zakresie prędkości mieć możliwość zmiany kadencji między 90 a 100 bez większej zmiany prędkości. Obecnie mam kasetę XT 11-36, jestem gotowy kombinować nawet z koronkami szosowymi.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
18.06.2017, 21:08
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 659
Liczba wątków: 33
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#17
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
(18.06.2017, 21:08)IsaacBromberg napisał(a):  sherman, może masz pomysł na kasetę 10rz z takimi koronkami - 12,13,14,15,16,18,21,25,30,34. Idea jest taka aby od 25 - do 25 kph mieć małe różnice na koronkach, drugie zobrazowanie o co mi chodzi to aby w tym zakresie prędkości mieć możliwość zmiany kadencji między 90 a 100 bez większej zmiany prędkości. Obecnie mam kasetę XT 11-36, jestem gotowy kombinować nawet z koronkami szosowymi.

Witam. W przypadku takiego zestopniowania jaki podałeś wiele nie trzeba kombinować. Wystarczy zakupić kasetę CS HG 81 10 DEORE SLX   http://allegro.pl/shimano-kaseta-hg81-deore-slx-10-rzedow-11-34-dyna-i6250074412.html . Na pająku masz koronki 26-30-34. Wprawdzie zamiast twojej 25 jest 26 ale to pomijalna sprawa. Reszta  wygląda tak  ,że do wykorzystania są koronki 13-15-21 ( trzeba roznitować część koronek). Dokupić trzeba koronki 12-14-16-18 z czym nie ma najmniejszego problemu i nakrętkę pod 12. Dodatkowe zębatki najlepiej jeśli będą pochodziły z tej samej grupy. Po zakupie wszystko składasz i kaseta gotowa. Trochę jednak zastanawia mnie takie zestopniowanie w góralu ( bo zakładam że o to ci chodzi). Tak ciasno upakowane koronki na początku to raczej do szosy niż do górala. Według mnie w terenie taka kaseta nie będzie wystarczająco uniwersalna.  Pomiędzy 12 a 16 ( połowa koronek) teoretycznie jest super ale w terenie kiedy realnie jedziemy dość wymagającą trasę to według mnie zbytnio się nie sprawdzi. Przeskok o jeden ząbek sprawdza się na szosie ale w terenie na początkowym zakresie wystarcza różnica dwóch ząbków. Może zastanów się jeszcze nad takim zestopniowaniem kasety 11-12-14-15-17-19-21-26-30-34. Między 11 a 21 dość ciasne zestopniowanie które sprawdzi sie w terenie a dalej już normalnie. Do CS HG 81 10 DEORE SLX   trzeba tylko dokupić koronki 12 i 14.
     No. 72
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.06.2017, 10:06 przez Sherman 1972.)
19.06.2017, 09:57
Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 442
Liczba wątków: 22
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#18
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
Dzięki, chodzi mi o prędkości 25-35 bez dużych skoków kadencji przy zmianie biegu. Z przodu mam 24,38. W starym rowerze świetnie się sprawdzała kaseta 11-28, ale z przodu 22,32,44.

A tak żeby wykorzystać to co mam czyli 11-36, gdzie nie zużyte są 3 największe i może 2 najmniejszze. No i co z tym roznitowaniem, jakim narzędziem można to zrobić?
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
19.06.2017, 22:33
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 659
Liczba wątków: 33
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#19
RE: Kaseta 11-36 9rzedowa -modyfikacja
(19.06.2017, 22:33)IsaacBromberg napisał(a):  Dzięki, chodzi mi o prędkości 25-35 bez dużych skoków kadencji przy zmianie biegu. Z przodu mam 24,38. W starym rowerze świetnie się sprawdzała kaseta 11-28, ale z przodu 22,32,44.
Tak realnie to stopniowanie co dwa w zupełności wystarczy do górala. Najszybsze koronki 11-12 a dalej stopniowanie co 2 ewentualnie z wariacjami. Na moim przykładzie mam kasetę o stopniowaniu 11-12-14-16-18-21-24-30-34( lub 32-26) i w praktyce jeśli zaczynam przyspieszać mając z przodu zapięty blat 39 a z tyłu na kasecie 16 to w miarę rozpędzania się i zmiany przełożeń na twardsze praktycznie kadencja zmienia się w niewielkim stopniu pozostając w zalecanym zakresie ( mam licznik z pomiarem kadencji ).  W druga stronę jak zaczynasz zmieniać przełożenia na bardziej miękkie w terenie to kadencja pozostaje stała chociaż prędkość zaczyna maleć. Generalnie chodzi wszak o to by tak operować przełożeniami aby nasza kadencja była w książkowym przedziale 90-100 obr/min.  Tutaj  nie chodzi o prędkość bo w czasie jazdy raz nam wzrośnie a raz spadnie tylko o utrzymanie właściwej kadencji. Realnie w czasie maratonu moja kadencja zawiera się w przedziale 80-110 i uważam że tak jest ok http://www.sportstracklive.com/track/detail/merida1/Mountain-Biking/Lublin/2300428#/cadence. Jak miałeś z przodu korby 3 to oczywiście kaseta 11-28 była fajna bo była ciasna ale dzięki młynkowi 22 mogłeś walczyć na podjazdach. Przy korbie 2 już tak fajnie nie ma. Realnie w czasie jazdy podstawą jest jazda na blacie i tutaj kaseta oprócz właściwej rozpiętości musi oferować również odpowiednie stopniowanie. W cięższym terenie i na bardziej wymagających podjazdach z przodu zrzucamy na młynek i wykorzystujemy większe koronki kasety.
(19.06.2017, 22:33)IsaacBromberg napisał(a):  A tak żeby wykorzystać to co mam czyli 11-36, gdzie nie zużyte są 3 największe i może 2 najmniejszze. No i co z tym roznitowaniem, jakim narzędziem można to zrobić?
Nie wiem jaką masz kasetę. Jeśli na pająku są oddzielnie koronki 28-32-36 to oczywiście możesz je wykorzystać. Wtedy wystarczy uzupełnić pozostałe brakujące koronki. Roznitować trzeba w kasecie slx koronki ,które są razem znitowane ( jest ich 5 https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-slx-cs-hg81-10-rz-shimano,44972.html)  ale bez pająka. Wystarczy do tego szlifierka kątowa. Trzeba zeszlifować łby nitów i wypchnąć je z koronek wybijakiem lub mniej subtelnie podważyć koronki wkrętakiem oczywiście również po zeszlifowaniu nitów.
     No. 72
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.06.2017, 23:41 przez Sherman 1972.)
19.06.2017, 23:29
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości