Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Autor Wiadomość
adriansocho Offline
Member
***

Liczba postów: 102
Liczba wątków: 5
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja: 1
#11
RE: [Rama] 29er XC amatorsko maratony do 1000 pln
Ja swoje trochę dodam. Accent Peak 29 jest na tyle dobrze ocenianą ramą i na tyle popularną, że prawie że można by brać w ciemno, a na pewno post na tym forum z prośbą o udostępnienie roweru na tej ramie na krótką przejażdżkę w celu przymiarki rozmiaru nie pozostanie długo bez odpowiedzi. Ramy Treka nieco różnią się geometrią (kąty przy widelcu 100 mm), a dodatkowo w Trekach jest geometria Genesis - dłuższa rama przy tej samej wysokości. Wydaje mi się, że kupno samej ramy Treka wymaga sporych pieniążków i dlatego zakup całego roweru jest lepszym pomysłem niż przekładanie części z dotychczasowego 26". Należy tylko zwrócić uwagę na rozmiar blatów, w bardziej wyścigowych Superfly'ach bywają zębatki 38-24, a w Treku X-Caliber, na którym będę startował w sezonie 2016 dali bardziej mi odpowiadające 36-22. Chyba byłem w podobnej sytuacji jak RPMotorsport, bo szukałem ramy a zdecydowałem się na cały rower, na który dzięki zniżce było mnie stać - w prezencie spójność graficzna, kompletny napęd 2x10 na częściach SRAM X7-X9 i gwarancja na ramę.
----
Adrian Socho the Lajt Rajder - MyBikePL nr 2601
"Jazda na single-trackach może być trudna z technicznego punktu widzenia."
 - źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Single_track
24.02.2016, 15:27
Szukaj Odpowiedz
rpmotorsport Offline
Member
***

Liczba postów: 52
Liczba wątków: 4
Dołączył: 16.07.2014
Reputacja: 0
#12
RE: [Rama] 29er XC amatorsko maratony do 1000 pln
(24.02.2016, 15:27)adriansocho napisał(a):  Ja swoje trochę dodam. Accent Peak 29 jest na tyle dobrze ocenianą ramą i na tyle popularną, że prawie że można by brać w ciemno, a na pewno post na tym forum z prośbą o udostępnienie roweru na tej ramie na krótką przejażdżkę w celu przymiarki rozmiaru nie pozostanie długo bez odpowiedzi. Ramy Treka nieco różnią się geometrią (kąty przy widelcu 100 mm), a dodatkowo w Trekach jest geometria Genesis - dłuższa rama przy tej samej wysokości. Wydaje mi się, że kupno samej ramy Treka wymaga sporych pieniążków i dlatego zakup całego roweru jest lepszym pomysłem niż przekładanie części z dotychczasowego 26". Należy tylko zwrócić uwagę na rozmiar blatów, w bardziej wyścigowych Superfly'ach bywają zębatki 38-24, a w Treku X-Caliber, na którym będę startował w sezonie 2016 dali bardziej mi odpowiadające 36-22. Chyba byłem w podobnej sytuacji jak RPMotorsport, bo szukałem ramy a zdecydowałem się na cały rower, na który dzięki zniżce było mnie stać - w prezencie spójność graficzna, kompletny napęd 2x10 na częściach SRAM X7-X9 i gwarancja na ramę.

Hej, przeglądałem również te modele, ale nie wiem czym sie różnią ramy miedzy superfly 5 a x-caliber 9. No bo sam osprzęt to wiadomo.
http://www.rpmotorsport.pl - tuning sklep
http://www.katalizator24.pl - tłumiki katalizatory Magnaflow

24.02.2016, 20:33
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 659
Liczba wątków: 33
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#13
RE: [Rama] 29er XC amatorsko maratony do 1000 pln
@rpmotorsport  ,różnica pomiędzy ramami zastosowanymi w Trek superfly 5 a x-caliber 9 jest bardzo duża . Superfly 5 ma ramę wykonaną z Aluminium Alpha Platinum . Rury są wyciskane na zimno ,cieniowane w odpowiednich miejscach a następnie kształtowane przez hydroformowanie w celu uzyskania odpowiedniego kształtu i wytrzymałości . Dzięki hydroformowaniu rury uzyskują wzmocnioną strukturę i kształty których nie można uzyskać przy kształtowaniu mechanicznym . Ogólnie to taka rama posiada większą wytrzymałość i jest lżejsza niż rama wykonana z rur kształtowanych mechanicznie . Tylne haki w superfly 5 posiadają sztywną oś przelotową co zdecydowanie podnosi sztywność tylnego trójkąta . X-caliber ma ramę wykonana z rur kształtowanych mechanicznie z wszystkimi tego następstwami a jego tylne haki są standardowe . Dodatkowo superfly 5 ma bardziej sportowe geo z krótszym tylnym widelcem i mniejszym rozstawem kół . Niby jeśli chodzi o geo różnice pomiędzy  superfly 5 a x-caliber 9 są nie wielkie ale diabeł tkwi w szczegółach i dla kogoś kto długo i ostro jeździ będą one wyraźnie wyczuwalne . Ja osobiście brał bym superfly 5 bo wszak rama w rowerze to podstawa .
     No. 72
25.02.2016, 08:56
Szukaj Odpowiedz
rpmotorsport Offline
Member
***

Liczba postów: 52
Liczba wątków: 4
Dołączył: 16.07.2014
Reputacja: 0
#14
RE: [Rama] 29er XC amatorsko maratony do 1000 pln
i znowu wytłumaczone dla laika idealnie, dziękuję. Więc zostaje podjęcie decyzji czy superfly 5 czy 6. Wszystko jest za superfly 6 prócz kasy hahaha bo wole chyba 5 a resztę kasy wydać na wyjazd testowy w Bieszczady. Pochwalę się jak już się przymierzę i wybiorę. Zmienie temat bo jest nie aktualny Smile
http://www.rpmotorsport.pl - tuning sklep
http://www.katalizator24.pl - tłumiki katalizatory Magnaflow

25.02.2016, 10:46
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
rpmotorsport Offline
Member
***

Liczba postów: 52
Liczba wątków: 4
Dołączył: 16.07.2014
Reputacja: 0
#15
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
hej, dawno się nie odzywałem, zakupiłem w końcu superfly 6 i jestem zachwycony, nie spodziewałem się aż takiej różnicy. Jednak mam pytanie ponieważ nie mogę sobie poradzić cz bijącymi oponami, ściągałem już je dwa razy i zakłądałem ale nadal przy prędkości 30km/h+ czuć spore bicie, macie jakiś patent na to? Niby są "tubeless ready" czy warto w tym kierunku iść?
http://www.rpmotorsport.pl - tuning sklep
http://www.katalizator24.pl - tłumiki katalizatory Magnaflow

08.06.2016, 11:14
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 442
Liczba wątków: 22
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#16
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Mam dobre doświadczenie z Trekiem i gwarancją, wymienili mi ramę węglową, przy pęknięciu które wyglądało jak rysa, pozwolili też zmienić rozmiar ramy przy wymianie.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
08.06.2016, 12:28
Szukaj Odpowiedz
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 442
Liczba wątków: 22
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#17
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Co do tubeless zawsze warto iść. Jest o tym cały wątek na forum, a w skrócie:

- lepsze właściwości jezdne, możliwość stosowania niższych ciśnień
- lepsze zachowanie opon
- odporność na przebicia, do puki mleczko nie wyschnie
- a jak mleczko wyschnie to jeśli chodzi o przebicia nie jest gorsza sytuacja jak na dętkach, a nawet lepsza jeśli chodzi sneaki.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
08.06.2016, 12:33
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 659
Liczba wątków: 33
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#18
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(08.06.2016, 11:14)rpmotorsport napisał(a):  hej, dawno się nie odzywałem, zakupiłem w końcu superfly 6 i jestem zachwycony, nie spodziewałem się aż takiej różnicy. Jednak mam pytanie ponieważ nie mogę sobie poradzić cz bijącymi oponami, ściągałem już je dwa razy i zakłądałem ale nadal przy prędkości 30km/h+ czuć spore bicie, macie jakiś patent na to? Niby są "tubeless ready" czy warto w tym kierunku iść?

Jeśli chodzi o problem z nierównomiernym ułożeniem opon to jest to najprawdopodobniej spowodowane właśnie zastosowaniem opon Bontrager XR1 Expert, Tubeless Ready jak i obręczy Bontrager Affinity Elite Tubeless Ready ( podałem tak jak jest w oficjalnej specyfikacji roweru). Opona tubeless ready posiada dość mięsistą stopkę ,która ma zapewnić szczelność opony przy montażu na mleczko. Obręcz która ma profil przystosowany do opon bezdętkowych także różni się od zwykłej rawki posiadając inaczej ukształtowane brzegi które posiadają przetłoczenie w ,którym osadza się stopka opony ( stopka musi przeskoczyć przez garb ,którego nie ma w zwykłej obręczy). Wszystko to razem powoduje ,że dętka może mieć problem z pełnym wepchnięciem opony na ranty zwłaszcza przy nowych oponach. Aby to wyeliminować można przy zakładaniu opony posmarować jej brzegi wodą z mydłem lub czymś podobnym tak aby stopka opony mogła łatwiej wskoczyć na rant obręczy. Osobiście polecam przejście na system bezdętkowy co w twoim przypadku jest bardzo proste.
     No. 72
08.06.2016, 16:40
Szukaj Odpowiedz
rpmotorsport Offline
Member
***

Liczba postów: 52
Liczba wątków: 4
Dołączył: 16.07.2014
Reputacja: 0
#19
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(08.06.2016, 16:40)Sherman 1972 napisał(a):  Aby to wyeliminować można przy zakładaniu opony posmarować jej brzegi wodą z mydłem lub czymś podobnym tak aby stopka opony mogła łatwiej wskoczyć na rant obręczy. Osobiście polecam przejście na system bezdętkowy co w twoim przypadku jest bardzo proste.

Dzięki za info, tego się właśnie domyślałem, muszę w necie poczytać jak to zrobić bo nie mam bladego pojęcia Smile
http://www.rpmotorsport.pl - tuning sklep
http://www.katalizator24.pl - tłumiki katalizatory Magnaflow

08.06.2016, 16:48
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 659
Liczba wątków: 33
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#20
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Osobiście uważam ,że lepiej jest jednak przejść na system bezdętkowy bo pomimo twoich usilnych starań dobre ułożenie opony na obręczy przy zastosowaniu dętki może ci się nie udać i minimalne bicie jednak pozostanie. Ta zabawa może cię kosztować dość sporo czasu a wyniki i tak nie będą satysfakcjonujące. Po prostu zawór w dętce tłumi ciśnienie i dętka wypycha oponę stopniowo. Przy systemie bezdętkowym z zaworami w których maszynki są demontowane uderzenie ciśnienia jest na tyle gwałtowne i mocne ,że opona jest mocno rozpychana i bezproblemowo układa się na obręczy. Przejście na system bezdętkowy przy pomocy takiego zestawu http://allegro.pl/mariposa-caffelatex-tasma-20-24mm-29-s-wentyle-i5705228925.html jest bardo proste . Czyścisz obręcz ,naciągasz opaskę i montujesz zawór. Potem zakładasz oponę i pompujesz całość ( maszynka zdemontowana) do momentu aż opona wskoczy na obręcz. Potem zalewasz mleczko i po sprawie. Mleczko możesz kupić w decathlonie bo ostatnio mieli Vittorię z której jestem bardzo zadowolony i mogę to mleczko polecić.
     No. 72
09.06.2016, 08:34
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości