Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Autor Wiadomość
IsaacBromberg Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 444
Liczba wątków: 22
Dołączył: 05.11.2012
Reputacja: 2
#21
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
jeszcze nawiązując do przejścia na tubeless, są też dedykowane sztywne opaski do obręczy Bontragera, miałem coś takiego i z przodu było ok, ale z tyłu serwis jakoś to krzywo zamontował i musiałem często dopompowywać, ale nie przeszkadzało to prawie rok na tym jeździć.
[Obrazek: sticky1865.png]
mBank Crew
09.06.2016, 10:11
Szukaj Odpowiedz
rpmotorsport Offline
Member
***

Liczba postów: 52
Liczba wątków: 4
Dołączył: 16.07.2014
Reputacja: 0
#22
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(09.06.2016, 08:34)Sherman 1972 napisał(a):  Potem zalewasz mleczko i po sprawie. Mleczko możesz kupić w decathlonie bo  ostatnio mieli Vittorię z której jestem bardzo zadowolony i mogę to mleczko polecić.

OK zamówiłem, rzucisz linkiem ze strony decathlon jakie dokładnie mleczko polecasz??

Dzięki za pomoc,

PS jedziesz za tydzień w Górze Kalwarii?
 
http://www.rpmotorsport.pl - tuning sklep
http://www.katalizator24.pl - tłumiki katalizatory Magnaflow

10.06.2016, 09:44
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#23
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Dokładnie chodzi o to mleczko http://www.decathlon.pl/pyn-anty-przebiciowy-tubeless-id_8125019.html jeszcze wczoraj były dwie butelki w Piasecznie wiec możesz spróbować kupić mleczko na miejscu bo z tego co widzę nie maja zapasu w sklepie internetowym. Ewentualnie można jeszcze użyć tego specyfiku http://www.decathlon.pl/pyn-zapobiegajcy-przebiciom-id_8242720.html. Przy nowej oponie i twoich obręczach także da radę. Przy aplikacji trzeba użyć dodatkowego wężyka jako redukcji do zaworu presty. Oczywiście w Górze Kalwarii będę obowiązkowo . Pozdrawiam
     [Obrazek: sticky2899.png]
10.06.2016, 11:39
Szukaj Odpowiedz
TomSenke Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.04.2017
Reputacja: 0
#24
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
I think this round of carbon is good
They are a factory out of China producing some very well put carbon wheel sets ..
carbonbikekits.com
19.04.2017, 08:54
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#25
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Bardzo dobry wybór, tym bardziej że Trek bezproblemowo podchodzi do gwarancji (bardzo ważne przy ramie). Generalnie rower na lata tylko napęd trzeba będzie częściej wymieniać.
     [Obrazek: sticky2899.png]
10.05.2017, 22:27
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#26
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Twoje sformułowanie" rower na lata "trochę mnie zmyliło. Wiele osób kupując bardziej wypasiony rower jest zaskoczonych faktem zużywania się napędu. Skoro masz doświadczenie w tej kwestii to nie będzie to dla ciebie dziwne. Jeśli chodzi o napęd Srama to wszystko jest w normie. Należy jednak mieć na uwadze średnicę zębatek w korbach. Przy blacie o 36 zębach łańcuch opiera się na mniejszej powierzchni niż przy 39-40 zębach wiec zębatka zużyje się szybciej. Łańcuch także jest węższy niż w 10 i z racji tego przy koszeniu szybciej się wyciągnie. Generalnie jazda w maratonach szybciej zużywa napęd i obnaża jego niedoskonałości. Może warto jednak po zakupie pomyśleć o jeździe na 3 łańcuchach?
     [Obrazek: sticky2899.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.05.2017, 14:18 przez Sherman 1972.)
11.05.2017, 07:45
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#27
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Tutaj pojawia się się problem znany wielu z nas a związany z finansami. Zawsze można kupić coś lepszego ale trzeba zainwestować odpowiednio większe środki.   Jednym słowem wszystko rozbija się o finanse a decyzja należy do ciebie. Wracając do Treka waga 11,5 kg dotyczy rozmiaru 17,5 . Zazwyczaj rower w następnym rozmiarze jest cięższy o 10% więc waga 12,5 kg dla 18,5 nie zaskakuje. Zastosowane komponenty są przyzwoite ale swoje ważą. Można je wymienić na nowe ale finansowo jest to nieopłacalne bo lepiej kupić wyższy lżejszy model bo wyjdzie na to samo. Waga 12,5 kg jest całkiem przyzwoita ale oczywiście zawsze może być mniej. Dla nas najważniejsza jest masa rotująca czyli koła. Zastosowane koła są gotowe do konwersji na system bezdętkowy. Podejrzewam że po wymianie opon na lżejsze i zalaniu ich mleczkiem waga kół sporo spadnie. Sensowna jest także wymiana sztycy na kompozytową. Model 2017 posiada korby 36-24 i kasetę 11-42 . Generalnie napęd 11rzedowy powstał na potrzeby zawodników którzy używają go w konfiguracji 1x11.  Kaseta 11-42  ma zakres potrzebny do jazdy z jedną koronką z przodu. Realnie to przy dobrym wytrenowaniu napęd 1x11 na PB całkowicie wystarczy . W Treku mamy  2x11 i realnie kaseta 11-42 wcale nie jest konieczna. W praktyce można zastosować lżejszą kasetę o mniejszym zakresie i wadze lub przejść na napęd 1x11 i pozbyć się kilku gratów zyskując na wadze i prostocie użytkowania. Kończąc moje wywody Trek jest całkiem przyzwoity i daje możliwość rozsądnego zbicia wagi. Jeśli oczekujesz więcej szykuj kasę na wyższy model Tongue .
     [Obrazek: sticky2899.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.05.2017, 14:17 przez Sherman 1972.)
11.05.2017, 12:37
Szukaj Odpowiedz
Dejw Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 3
#28
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Nie jestem zawodowcem, nie jestem maniakiem lekkości, jak już pisałem, więc aż tak gramów nie liczę.
Potrzebuję po prostu przyzwoitego wagowo i osprzętowo roweru na kilka lat. Oczywiście ewentualny "upgrade" komponentów w przypadku ich wymiany (uszkodzenie, zużycie) jest jak najbardziej brany pod uwagę, ale na pewno nie będę zmieniał napędu w nowym rowerze, żeby go odchudzić. Smile

W międzyczasie wpadłem na jeszcze jeden rower - Merida BIG.NINE 800. Cenowo wychodzi podobnie, jednak różnice są w osprzęcie i amorze.
Nigdy nie miałem do czynienia z osprzętem SRAM, więc ciężko mi porównywać grupę GX z Shimanowskim SLX M7000 (prawdopodobnie cała ta grupa jest zamontowana w Meridzie). Merida jest cięższa, ale ma (moim zdaniem) lepszy widelec.
Z informacji, które mam, w kraju jest nieosiągany. Jeden ze sklepów dzwonił ponoć do dystrybutora Meridy na Polskę, który stwierdził, że nie ma i już nie będzie u nas tego modelu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2017, 17:51 przez Dejw.)
11.05.2017, 17:04
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#29
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(11.05.2017, 17:04)Dejw napisał(a):  Nie jestem zawodowcem, nie jestem maniakiem lekkości, jak już pisałem, więc aż tak gramów nie liczę.
Potrzebuję po prostu przyzwoitego wagowo i osprzętowo roweru na kilka lat. Oczywiście ewentualny "upgrade" komponentów w przypadku ich wymiany (uszkodzenie, zużycie) jest jak najbardziej brany pod uwagę, ale na pewno nie będę zmieniał napędu w nowym rowerze, żeby go odchudzić. Smile

W międzyczasie wpadłem na jeszcze jeden rower - Merida BIG.NINE 800. Cenowo wychodzi podobnie, jednak różnice są w osprzęcie i amorze.
Nigdy nie miałem do czynienia z osprzętem SRAM, więc ciężko mi porównywać grupę GX z Shimanowskim SLX M7000 (prawdopodobnie cała ta grupa jest zamontowana w Meridzie). Merida jest cięższa, ale ma (moim zdaniem) lepszy widelec.
Z informacji, które mam, w kraju jest nieosiągany. Jeden ze sklepów dzwonił ponoć do dystrybutora Meridy na Polskę, który stwierdził, że nie ma i już nie będzie u nas tego modelu.

Wcale nie miałem na myśli wymiany napędu zaraz po zakupie. Od razu można zalać koła mleczkiem. Sztyca kompozytowa pozwala lepiej tłumic drgania dając namiastkę amortyzacji tyłu. Co do napędu to mody można wprowadzić przy okazji wymiany zużytych komponentów. Jeśli będziesz jeździł na jednym łańcuchu okazja pojawi się dość szybko. Skoro rozważasz zakup Treka lub Speca nie ma sensu porównywać z nimi Meridy. Obydwa rowery w podobnej cenie i z podobnym klasowo osprzętem. W zasadzie to o wyborze mogą decydować osobiste preferencje co do geometrii (Trek chwali się geometrią G2) i osprzętu ,który jest tej samej klasy. Warto prześledzić specyfikacje obydwu rowerów i pochylić się nad kołami. Tutaj wyraźną  przewagę ma Trek w ,którym przejście na system bezdętkowy jest bezproblemowe. W przypadku speca będzie z tym więcej zachodu a wyniki nie zawsze okażą się satysfakcjonujące. Poza tym koła Treka to 28 szprych w porównaniu z 32 w Specu. Może warto poczytać także o hamulcach?
     [Obrazek: sticky2899.png]
12.05.2017, 15:45
Szukaj Odpowiedz
Dejw Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 3
#30
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Trek odpadł.
Przymierzyłem dziś obydwa - Trek jest strasznie niski i długi, natomiast na Specu od razu poczułem się dobrze (chociaż niepewnie, bo to zupełnie inna geometria niż w obecnym rowerze i większe koła).
Odnośnie przejścia na system bezdętkowy - wg. informacji sprzedawcy do Speca fabrycznie dokładane są taśmy i wentyle umożliwiające przejście na tubeless.
Jeśli chodzi o hamulce - SRAMowskich Level T nie miałem okazji testować, jednak jest to następca serii DB, z którą to nie mam dobrych doświadczeń. Na hydraulicznych Shimano nie jeździłem jeszcze nigdy. Poczytałem trochę, jednak w praktyce może być różnie.
Wagowo wygląda to następująco:
- Trek katalogowo 11,5 kg w rozmiarze 17,5" bez pedałów (więc 19,5" pewnie z 10-15% więcej). Testowany egzemplarz Speca (ważyliśmy w sklepie) - 12,25 kg z pedałami.
Jednak porównywanie komponentów nie ma już chyba sensu, skoro geometria Treka zupełnie mi nie leży (aczkolwiek wątek i ten przypadek może się komuś przydać).
12.05.2017, 23:12
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości