Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Autor Wiadomość
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 856
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#31
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(12.05.2017, 23:12)Dejw napisał(a):  Trek odpadł.
Przymierzyłem dziś obydwa - Trek jest strasznie niski i długi, natomiast na Specu od razu poczułem się dobrze (chociaż niepewnie, bo to zupełnie inna geometria niż w obecnym rowerze i większe koła).
Odnośnie przejścia na system bezdętkowy - wg. informacji sprzedawcy do Speca fabrycznie dokładane są taśmy i wentyle umożliwiające przejście na tubeless.
Jeśli chodzi o hamulce - SRAMowskich Level T nie miałem okazji testować, jednak jest to następca serii DB, z którą to nie mam dobrych doświadczeń. Na hydraulicznych Shimano nie jeździłem jeszcze nigdy. Poczytałem trochę, jednak w praktyce może być różnie.
Wagowo wygląda to następująco:
- Trek katalogowo 11,5 kg w rozmiarze 17,5" bez pedałów (więc 19,5" pewnie z 10-15% więcej). Testowany egzemplarz Speca (ważyliśmy w sklepie) - 12,25 kg z pedałami.
Jednak porównywanie komponentów nie ma już chyba sensu, skoro geometria Treka zupełnie mi nie leży (aczkolwiek wątek i ten przypadek może się komuś przydać).

Baza kół dla Treka to 113,1 w rozmiarze 19,5 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2017/  natomiast Spec to 110,5 dla L  https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/epic-hardtail/115227.  Ktoś może powiedzieć że to tylko 3 cm ale w czasie jazdy robi to dużą różnicę bo Trek będzie się zdecydowanie gorzej zbierał ( wynika to  z geometrii G2 ) co nie każdemu będzie odpowiadało. Oczywiście dodatkowo przyczyniają się do tego kąty główki ramy i  rury podsiodłowej ,które zdecydowanie nastawione są na stabilność w czasie jazdy . Taśmy i wentyle w systemie bezdętkowym to nie wszystko bo liczy się jeszcze profil obręczy. Hamulce Shimano M506 powinny dać radę chociaż osobiście wymienił bym w nich klocki na metaliczne ( o ile takowe są dostępne) nawet kosztem szybszego zużycia tarcz hamulcowych.
     [Obrazek: sticky2899.png]
17.05.2017, 15:02
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości