Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Autor Wiadomość
Dejw Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 0
#31
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Nie jestem zawodowcem, nie jestem maniakiem lekkości, jak już pisałem, więc aż tak gramów nie liczę.
Potrzebuję po prostu przyzwoitego wagowo i osprzętowo roweru na kilka lat. Oczywiście ewentualny "upgrade" komponentów w przypadku ich wymiany (uszkodzenie, zużycie) jest jak najbardziej brany pod uwagę, ale na pewno nie będę zmieniał napędu w nowym rowerze, żeby go odchudzić. Smile

W międzyczasie wpadłem na jeszcze jeden rower - Merida BIG.NINE 800. Cenowo wychodzi podobnie, jednak różnice są w osprzęcie i amorze.
Nigdy nie miałem do czynienia z osprzętem SRAM, więc ciężko mi porównywać grupę GX z Shimanowskim SLX M7000 (prawdopodobnie cała ta grupa jest zamontowana w Meridzie). Merida jest cięższa, ale ma (moim zdaniem) lepszy widelec.
Z informacji, które mam, w kraju jest nieosiągany. Jeden ze sklepów dzwonił ponoć do dystrybutora Meridy na Polskę, który stwierdził, że nie ma i już nie będzie u nas tego modelu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2017, 17:51 przez Dejw.)
11.05.2017, 17:04
Szukaj Odpowiedz
Dejw Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 0
#32
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Merida odpadła z rywalizacji, jednak Trek ma nowego konkurenta - Specialized Epic HT. Dzisiaj finał tej rywalizacji - jadę na przymiarki i rozpoczynam negocjacje cen. Mam nadzieję, że wkrótce dołączę do rywalizacji w PB na nowej maszynie.Smile
12.05.2017, 11:06
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 575
Liczba wątków: 29
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 3
#33
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(11.05.2017, 17:04)Dejw napisał(a):  Nie jestem zawodowcem, nie jestem maniakiem lekkości, jak już pisałem, więc aż tak gramów nie liczę.
Potrzebuję po prostu przyzwoitego wagowo i osprzętowo roweru na kilka lat. Oczywiście ewentualny "upgrade" komponentów w przypadku ich wymiany (uszkodzenie, zużycie) jest jak najbardziej brany pod uwagę, ale na pewno nie będę zmieniał napędu w nowym rowerze, żeby go odchudzić. Smile

W międzyczasie wpadłem na jeszcze jeden rower - Merida BIG.NINE 800. Cenowo wychodzi podobnie, jednak różnice są w osprzęcie i amorze.
Nigdy nie miałem do czynienia z osprzętem SRAM, więc ciężko mi porównywać grupę GX z Shimanowskim SLX M7000 (prawdopodobnie cała ta grupa jest zamontowana w Meridzie). Merida jest cięższa, ale ma (moim zdaniem) lepszy widelec.
Z informacji, które mam, w kraju jest nieosiągany. Jeden ze sklepów dzwonił ponoć do dystrybutora Meridy na Polskę, który stwierdził, że nie ma i już nie będzie u nas tego modelu.

Wcale nie miałem na myśli wymiany napędu zaraz po zakupie. Od razu można zalać koła mleczkiem. Sztyca kompozytowa pozwala lepiej tłumic drgania dając namiastkę amortyzacji tyłu. Co do napędu to mody można wprowadzić przy okazji wymiany zużytych komponentów. Jeśli będziesz jeździł na jednym łańcuchu okazja pojawi się dość szybko. Skoro rozważasz zakup Treka lub Speca nie ma sensu porównywać z nimi Meridy. Obydwa rowery w podobnej cenie i z podobnym klasowo osprzętem. W zasadzie to o wyborze mogą decydować osobiste preferencje co do geometrii (Trek chwali się geometrią G2) i osprzętu ,który jest tej samej klasy. Warto prześledzić specyfikacje obydwu rowerów i pochylić się nad kołami. Tutaj wyraźną  przewagę ma Trek w ,którym przejście na system bezdętkowy jest bezproblemowe. W przypadku speca będzie z tym więcej zachodu a wyniki nie zawsze okażą się satysfakcjonujące. Poza tym koła Treka to 28 szprych w porównaniu z 32 w Specu. Może warto poczytać także o hamulcach?
No.1434      No. 72
12.05.2017, 15:45
Szukaj Odpowiedz
Dejw Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 8
Liczba wątków: 0
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 0
#34
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
Trek odpadł.
Przymierzyłem dziś obydwa - Trek jest strasznie niski i długi, natomiast na Specu od razu poczułem się dobrze (chociaż niepewnie, bo to zupełnie inna geometria niż w obecnym rowerze i większe koła).
Odnośnie przejścia na system bezdętkowy - wg. informacji sprzedawcy do Speca fabrycznie dokładane są taśmy i wentyle umożliwiające przejście na tubeless.
Jeśli chodzi o hamulce - SRAMowskich Level T nie miałem okazji testować, jednak jest to następca serii DB, z którą to nie mam dobrych doświadczeń. Na hydraulicznych Shimano nie jeździłem jeszcze nigdy. Poczytałem trochę, jednak w praktyce może być różnie.
Wagowo wygląda to następująco:
- Trek katalogowo 11,5 kg w rozmiarze 17,5" bez pedałów (więc 19,5" pewnie z 10-15% więcej). Testowany egzemplarz Speca (ważyliśmy w sklepie) - 12,25 kg z pedałami.
Jednak porównywanie komponentów nie ma już chyba sensu, skoro geometria Treka zupełnie mi nie leży (aczkolwiek wątek i ten przypadek może się komuś przydać).
12.05.2017, 23:12
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 575
Liczba wątków: 29
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 3
#35
RE: [Rower] 29er XC Accent Peak, Trek Superfly - Ciekawa dyskusja
(12.05.2017, 23:12)Dejw napisał(a):  Trek odpadł.
Przymierzyłem dziś obydwa - Trek jest strasznie niski i długi, natomiast na Specu od razu poczułem się dobrze (chociaż niepewnie, bo to zupełnie inna geometria niż w obecnym rowerze i większe koła).
Odnośnie przejścia na system bezdętkowy - wg. informacji sprzedawcy do Speca fabrycznie dokładane są taśmy i wentyle umożliwiające przejście na tubeless.
Jeśli chodzi o hamulce - SRAMowskich Level T nie miałem okazji testować, jednak jest to następca serii DB, z którą to nie mam dobrych doświadczeń. Na hydraulicznych Shimano nie jeździłem jeszcze nigdy. Poczytałem trochę, jednak w praktyce może być różnie.
Wagowo wygląda to następująco:
- Trek katalogowo 11,5 kg w rozmiarze 17,5" bez pedałów (więc 19,5" pewnie z 10-15% więcej). Testowany egzemplarz Speca (ważyliśmy w sklepie) - 12,25 kg z pedałami.
Jednak porównywanie komponentów nie ma już chyba sensu, skoro geometria Treka zupełnie mi nie leży (aczkolwiek wątek i ten przypadek może się komuś przydać).

Baza kół dla Treka to 113,1 w rozmiarze 19,5 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/superfly/superfly-6/p/2058600-2017/  natomiast Spec to 110,5 dla L  https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/epic-hardtail/115227.  Ktoś może powiedzieć że to tylko 3 cm ale w czasie jazdy robi to dużą różnicę bo Trek będzie się zdecydowanie gorzej zbierał ( wynika to  z geometrii G2 ) co nie każdemu będzie odpowiadało. Oczywiście dodatkowo przyczyniają się do tego kąty główki ramy i  rury podsiodłowej ,które zdecydowanie nastawione są na stabilność w czasie jazdy . Taśmy i wentyle w systemie bezdętkowym to nie wszystko bo liczy się jeszcze profil obręczy. Hamulce Shimano M506 powinny dać radę chociaż osobiście wymienił bym w nich klocki na metaliczne ( o ile takowe są dostępne) nawet kosztem szybszego zużycia tarcz hamulcowych.
No.1434      No. 72
17.05.2017, 15:02
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości