Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiana amora, czy warto?
Autor Wiadomość
marekk909 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08.05.2016
Reputacja: 0
#1
Zmiana amora, czy warto?
Witam
Chcę wymienić amortyzator w swoim Cube Analogu 29, myślałem o czymś powietrznym i teraz mam dylemat.
Rura sterowa 1 1/8 cala trochę mnie ogranicza bo w większości już jest standard tapered, następne to oś 9mm a standard już 15mm.
Coś poradzicie?
[Obrazek: sticky4218.png]
16.05.2016, 13:23
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 628
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#2
RE: Zmiana amora, czy warto?
Na rozmiar rury sterowej nie ma rady i trzeba z tym żyć ( ale bez przesady szersze łożysko dolne ma duże znaczenie dla lekkich ram przy cięższym zawodniku). Co do piasty to chcesz przejść na 15 mm czy tez pozostać przy 9 mm bo tego nie rozumiem. Jeśli chcesz przejść na sztywną oś to możesz trochę pokombinować . Do amortyzatora z hakami pod oś 9 mm można założyć koło z piastą pod oś 15 mm tyle tylko ,że potrzebna jest redukcja do piasty i zmodernizowana ośka 12X135 mm i jest po krzyku. Mam taką przeróbkę u siebie ( sid z hakami 9mm ,koło DT z piastą 15mm ) i wszystko dobrze działa a sztywność amortyzatora znacznie się poprawiła.
     No. 72
16.05.2016, 13:59
Szukaj Odpowiedz
marekk909 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08.05.2016
Reputacja: 0
#3
RE: Zmiana amora, czy warto?
Głównie chodziło mi o to czy warto zostać przy 9mm czy zmieniać na 15mm.

Fakt pokrętnie napisałem
[Obrazek: sticky4218.png]
16.05.2016, 14:22
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 628
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#4
RE: Zmiana amora, czy warto?
(16.05.2016, 14:22)marekk909 napisał(a):  Głównie chodziło mi o to czy warto zostać przy 9mm czy zmieniać na 15mm.

Fakt pokrętnie napisałem

Lekki amortyzator powietrzny o  goleniach wykonanych z aluminium i średnicy koła 29 " będzie przy 9 mm hakach kół dość wiotki co będzie zdecydowanie bardziej odczuwalne przy ostrej jeździe. Zastosowanie osi 15 mm znacznie podnosi sztywność amortyzatora co przekłada się pa precyzję prowadzenia i jakość jego pracy. Zdecydowanie lepiej więc zafundować sobie oś sztywną z przodu jeśli tylko nasze finanse na to pozwalają.
     No. 72
16.05.2016, 15:04
Szukaj Odpowiedz
marekk909 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08.05.2016
Reputacja: 0
#5
RE: Zmiana amora, czy warto?
Czyli czeka mnie zakup amortyzatora i kołaSmile
Dzięki
[Obrazek: sticky4218.png]
17.05.2016, 11:47
Szukaj Odpowiedz
mlodyisko Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja: 0
#6
RE: Zmiana amora, czy warto?
Zawsze można brać pożyczkę albo na raty Smile Moim zdaniem Sherman 1972 ma rację i nie ma co się zastanawiać. Lepiej dołożyć trochę więcej a mieć lepszą jakość.
Zapraszam na moją stronę : usługi pogrzebowe warszawa znajdziesz tam wszystko to czego potrzebujesz... Jak wejdziesz to odechce Ci się jeździć na rowerze..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.06.2016, 17:31 przez mlodyisko.)
17.05.2016, 12:28
Szukaj Odpowiedz
adriansocho Offline
Member
***

Liczba postów: 102
Liczba wątków: 5
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja: 1
#7
RE: Zmiana amora, czy warto?
(16.05.2016, 13:59)Sherman 1972 napisał(a):  Na rozmiar rury sterowej nie ma rady i trzeba z tym żyć

Lekko kolega przesadza, jeszcze ktoś pomyśli, że do ramy pod stery półzintegrowane 1 1/8 cala nie da rady włożyć widelca ze sterówką tapered...
----
Adrian Socho the Lajt Rajder - MyBikePL nr 2601
"Jazda na single-trackach może być trudna z technicznego punktu widzenia."
 - źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Single_track
19.05.2016, 23:08
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 628
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#8
RE: Zmiana amora, czy warto?
(19.05.2016, 23:08)adriansocho napisał(a):  
(16.05.2016, 13:59)Sherman 1972 napisał(a):  Na rozmiar rury sterowej nie ma rady i trzeba z tym żyć

Lekko kolega przesadza, jeszcze ktoś pomyśli, że do ramy pod stery półzintegrowane 1 1/8 cala nie da rady włożyć widelca ze sterówką tapered...

Mam za sobą montaż amortyzatora z rurą sterową 1 1/8" w ramie z taperowaną główką sterową po zastosowaniu redukcji w dolnym łożysku ale powiem szczerze nie za bardzo wiem jak można zamontować amortyzator z rurą sterową tapered w główce ramy pod stery 1 1/8 ".
     No. 72
20.05.2016, 12:20
Szukaj Odpowiedz
marekk909 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 7
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08.05.2016
Reputacja: 0
#9
RE: Zmiana amora, czy warto?
Spokojnie się da, już znalazłem http://www.jensonusa.com/!cyVwMeDAYXhosVXzTkqt9A!/Cane-Creek-40-Series-EC4440-Bottom-Cup.
https://www.youtube.com/watch?v=91ps1jxFMjY
Jak masz stery pół zintegrowane to śmiało można.
[Obrazek: sticky4218.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2016, 10:13 przez marekk909.)
21.05.2016, 10:10
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 628
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#10
RE: Zmiana amora, czy warto?
(21.05.2016, 10:10)marekk909 napisał(a):  Spokojnie się da, już znalazłem http://www.jensonusa.com/!cyVwMeDAYXhosVXzTkqt9A!/Cane-Creek-40-Series-EC4440-Bottom-Cup.
https://www.youtube.com/watch?v=91ps1jxFMjY
Jak masz stery pół zintegrowane to śmiało można.

Tak zgadza się , można ten manewr rzeczywiście wykonać przy sterach półzintegrowanych tyle tylko ,że raczej pomaga to przy kłopotach z zakupem widelca o róże sterowej 1 1/8 " bo poza tym zastosowanie takiego patentu zmienia nam geometrię ramy i niepotrzebnie podnosi wysokość przodu roweru. Dodatkowo taka modyfikacja może źle zakończyć się dla główki ramy. Normalnie wszak stery półzintegrowne po osadzeniu w ramie obciążenia przenoszą przez część która jest nabita( prosty odcinek) oraz część przylegającą pod kątem natomiast te stery redukcyjne całe obciążenie przenoszą tylko na prostym odcinku czego nie przewidzieli konstruktorzy ramy . W efekcie może czekać nas przykra niespodzianka w postaci uszkodzenia główki ramy. Sam często robię różne dziwne mody ale w tym przypadku trochę bym się zastanowił przed dokonaniem takiej operacji.
     No. 72
21.05.2016, 12:01
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości