Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prowadzenie linek - Kross B11
Autor Wiadomość
Maniek252 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 39
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01.05.2016
Reputacja: 0
#1
Prowadzenie linek - Kross B11
Witam kolegów.
Jestem posiadaczem Kross-a B11 od około 3 miesięcy.
   
No i mam pewne wnioski z którymi chcę się podzielić.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z jednym wyjątkiem.
A mianowicie chodzi o pracę przerzutek, która z każdym treningiem była coraz gorsza, do tego stopnia, że wózek przedniej przerzutki musiałem dobijać nogą, aby zrzucić Huh . Tylna przerzutka w zasadzie odmówiła jakiejkolwiek współpracy.
Nie muszę mówić w jakiej byłem frustracji - rower kosztuje około 10.000zł.
Od razu zaznaczę, że nie jestem żółtodziobem jeżeli chodzi o technikę rowerową i naprawdę mam na ten temat mechaniki pojęcie (przez wiele lat pracowałem jako konstruktor maszyn).
Otworzyłem ten post, aby pokazać kolegom jak ten problem rozwiązać w miarę prosty sposób.
Rama posiada wewnętrzne prowadzenie linek. I tutaj od razu zaznaczę, że jest to słabe rozwiązanie i niedopracowane - raczej nieprzemyślane przez konstruktorów ramy.
   
Na zdjęciu widać gołe linki bez pancerza wychodzące z ramy. Po tysiącu kilometrów w ramie powstały rowki od szorujących po niej linek.
Dalej linki wchodzą na ślizgacz. I tutaj przeżyłem szok - zrobione ze zwykłego PVC i to miękkiego. Linki wbijają się w niego i wycierają w nim rów mariański. Wbijają się w ten sposób, że zapiekają się razem z brudem z pod kół. Co się dzieje dalej nie muszę pisać. Siła jaką trzeba użyć na dźwigniach manetek jest olbrzymia. Jakość pracy fatalna.
Jak można było dopuścić do tego by linki pracowały w takim miejscu bez ochrony przed zabrudzeniem, to tak jakby pozwolić żonie iść nago do sklepu po mleko i bułki. Cool No niektórzy pewnie widzieli podobne rozwiązanie u Spezialized-a. Ale tam ślizgacz jest wykonany z bardzo twardego tworzywa. Mimo to uważam, że to rozwiązanie jest po prostu do dupy.
Przecież Spezialized nie jest dla nas jakąś wyrocznią.

Postanowiłem zatem pozbyć się problemu i poprowadzić linki w pancerzach na całej długości - tak swego czasu miał Scott Scale.
Tak też uczyniłem.
1. Rozwiercamy zarówno wejścia jak i wyjścia z ramy. Do tego celu możemy użyć zarówno pilników stożkowych albo długiego wiertła fi 4,8mm. Przed wierceniem zabezpieczamy ramę przed zarysowaniem od wrzeciona wkrętarki / wiertarki.
[attachment=830]
Po rozwierceniu otworów odpada wewnętrzne prowadzenie linek.
2. Gdy już mamy rozwiercone otwory pozbywamy się starych wewnętrznych prowadzeń przez mozolne wyciąganie przez otwór w główce ramy - niestety musimy zdjąć stery, aby się tam dostać. Ja ułatwiam sobie to zadanie przy zastosowaniu twardego drutu spawalniczego. Dodam tylko, że jak nie wyjmiemy wewnętrznych prowadzeń z ramy to będą one nam latały podczas jazdy jak przysłowiowy żyd po pustym sklepie.
3. Wprowadzamy pancerze. Ale wcześniej musimy wprowadzić przelotowo wspomniany już drut - bo to łatwiejsze zadanie jak wprowadzanie samego pancerza. Gdy już uda nam się przeprowadzić drut, który służy nam za pilota, nadziewamy na niego pancerz i przepychamy, ale od góry w stronę suportu. Jest to czynność tutaj najtrudniejsza, dość mozolna i wymagająca cierpliwości.
4. W ślizgaczu odcinamy rurkę prowadzącą i z boku ślizgacza wykonujemy otwory, które wykorzystamy do wprowadzenia opasek. Rurkę przycinamy nożem i głębiej wprowadzamy do otworu w ramie - posłuży jako prowadnica linki przedniej przerzutki.
Aby pancerz mógł się na czymś oprzeć zastosujemy baryłkę np. ze starej manetki - także wprowadzamy go w otwór w ramie.
       
Może to wszystko brzmi skomplikowanie, ale jest całkiem proste do wykonania dla każdego, kto posiada choćby średnie umiejętności manualne. Jakość pracy teraz jest zachwycająca. Nawet nie sądziłem, że manetki mogą tak lekko pracować.
Zastanawia mnie czemu firmy nie stosują prowadzenia linek na całej długości w pancerzach?
Macie pytania?
Piszcie.
Pomogę.
Mariusz z Olsztyna nr. 462
07.08.2016, 22:58
Szukaj Odpowiedz
mayak Offline
Member
***

Liczba postów: 233
Liczba wątków: 7
Dołączył: 15.09.2014
Reputacja: 0
#2
RE: Prowadzenie linek - Kross B11
Brawo TY że dałeś radę, ale mam duże wątpliwości co do wiercenia w karbonie - nie myślałeś o zareklamowaniu tego?

A druga refleksja jest smutniejsza: w rowerze za 10k takie rzeczy nie powinny mieć miejsca, więc można to potraktować za przestrogę, aby nie kupować karbonowych Kross'ów Sad
w wielu tańszych rowerach widziałem "gołe" linki na ślizgaczu pod supportem, ale z wyższej półki mają 'opancerzone' linki Smile
12.08.2016, 15:44
Szukaj Odpowiedz
pdz Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 403
Liczba wątków: 6
Dołączył: 13.09.2011
Reputacja: 0
#3
RE: Prowadzenie linek - Kross B11
W necie widziałem info o pękających ramach Kross'a , więc ciekawy jestem co będzie w przypadku reklamacji.
Nie żebym nie lubił Kross'a ale ... miałem A6-kę i rower bardzo dobry (rama alu) , dobra cena , później co sezon zaczęli trzymać ceny na tym samym poziomie a z osprzętem zaczęli schodzić (mocno) w dół.
[Obrazek: sticky2302.png][Obrazek: 19561.png]
13.08.2016, 10:16
Szukaj Odpowiedz
Kostek32 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: 10.08.2016
Reputacja: 0
#4
RE: Prowadzenie linek - Kross B11
Może po prostu dostał ci się felerny egzemplarz. Marka jest znana i ceniona, tak mi przynajmniej kolega w http://futureprint.pl/ploter/ na co dzień wycinający ploterem powiedział, a wiem że się na tym zna. Ale masz rację - rower za 10 koła nie powinien w ten sposób szwankować. Tylko reklamacja.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.05.2017, 15:46 przez Kostek32.)
13.08.2016, 11:54
Szukaj Odpowiedz
Maniek252 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 39
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01.05.2016
Reputacja: 0
#5
RE: Prowadzenie linek - Kross B11
Tak, macie rację, miałem wątpliwości jeżeli chodzi o wiercenie w karbonie.
W tym miejscu w pobliżu suportu rura ramy jest dużej średnicy i po głębszym zastanowieniu postanowiłem zaryzykować.
Moja waga to 63 kg i czasem wykonam jakiś skok, ale bez szaleństw. Ramę będę obserwował.
A na marginesie dodam, że od spodu wklejona jest aluminiowa płyta, chroniąca przed odpryskami np. kamieniami.
O płycie dowiedziałem się podczas wiercenia i to było pozytywne zaskoczenie.
To jest dobre rozwiązanie.
Koledzy muszę zaznaczyć, że naprawdę rama jest bardzo dobrze i starannie wykonana. Tutaj KROSS zawalił w fazie projektowania prowadzenia linek, a to jest naprawdę prosty do rozwiązania problem.
Jeżeli chodzi o reklamację to w Olsztynie serwisy są zapchane robotą i nie sądzę, aby rozwiązali ten problem lepiej, nie to żebym się przechwalał, ale żaden serwis tego nie zrobi solidnie, może wymienili by ślizgacz, ale po 1000 km znowu problem by się powtórzył.
Słyszałem o pomyśle prowadzenie pancerzy na zewnątrz po ramie, ale to mało estetycznie - tak podobno przez jakiś czas jeździła Maja Włoszczowska, bo też miała ten problem.

Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. Trochę tych rowerów poszło na eksport.......
13.08.2016, 23:04
Szukaj Odpowiedz
adriansocho Offline
Member
***

Liczba postów: 116
Liczba wątków: 5
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja: 1
#6
RE: Prowadzenie linek - Kross B11
Ja myślę, że każdy decyduje za siebie, czy ryzykuje samodzielne dłubanie czy raczej zwraca się do producenta z reklamacją, a może ignoruje problem? Każdy ma swój rozumek. Ja bym zrobił inaczej, ale rozumiem, że aspekt wizualny pancerzy biegnących na zewnątrz jest nie do pominięcia. Sam fakt że linki przetarły ślizgacze (moim zdaniem są z PP i to gorszej jakości) i zaczęły trzeć o ramę też oznacza fakt jej uszkodzenia i osłabienie w tym miejscu (miejsce przetarcia może stanowić punkt koncentracji naprężeń), rozwiercenie na pewno bardziej tego nie zepsuło. Natomiast wizerunek firmy Kross jako aktywnej i biorącej pod uwagę potrzeby rowerzystów skłania, żeby się tym problemem z nimi podzielić, zawsze warto spróbować może akurat korespondencja trafi na osobę, która zechce się tym zająć. 
----
Adrian Socho the Lajt Rajder - MyBikePL nr 2601
"Jazda na single-trackach może być trudna z technicznego punktu widzenia."
 - źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Single_track
22.11.2016, 11:48
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości