Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Napęd w Accent Peak
Autor Wiadomość
gruszczynda Offline
Member
***

Liczba postów: 60
Liczba wątków: 11
Dołączył: 11.03.2016
Reputacja: 0
#11
RE: Napęd w Accent Peak
Człowiek uczy się całe życie ;-) a ja chętnie chłonę wiedzę z dziedziny serwisu rowerów.
Dzięki i pozdrawiam wszystkich zakręconych.
23.09.2016, 07:36
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 680
Liczba wątków: 34
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#12
RE: Napęd w Accent Peak
(23.09.2016, 06:17)gruszczynda napisał(a):  No i skrócone :-) Nic nie wisi,nic nie dynda.Rozumiem,że takie optymalne skracanie łańcucha dotyczy napędów z przerzutkami SGS.
Dobranie odpowiedniej długości łańcucha konieczne jest praktycznie przy każdej modernizacji napędu. To samo dotyczy długości wózka tylnej przerzutki. Długość wózka tylnej przerzutki dobieramy wszak w zależności od pojemności napędu a prościej rzecz ujmując decydujące znaczenie ma tutaj wielkość młynka tylnej kasety. Wózek na najszybszym przełożeniu musi być odpowiednio napięty podobnie jak na młynku i właśnie dlatego trzeba odpowiednio dobrać długość łańcucha. Jeszcze odnośnie samego łańcucha 10kowego. Ostatnio trochę pokombinowałem i wyszło mi na to ,że w przypadku napędu 2x9 najlepiej sprawuje się zwykły łańcuch a nie kierunkowy. Dlatego też przeszedłem z Shimano na KMC ,które produkuje łańcuchy 10kowe niekierunkowe. Według mnie lepiej pracują one z napędami 9wymi niż łańcuchy kierunkowe. Jako bonus mamy dodatkowo spinkę zamiast trzpienia co znacznie ułatwia jego użytkowanie.
     No. 72
23.09.2016, 16:17
Szukaj Odpowiedz
gruszczynda Offline
Member
***

Liczba postów: 60
Liczba wątków: 11
Dołączył: 11.03.2016
Reputacja: 0
#13
RE: Napęd w Accent Peak
No ja właśnie w dyszce mam łańcuch kierunkowy,ale jako drugi kupię KMC i zobaczymy jak to w praniu wyjdzie.Sherman 1972 nie jesteś sam bo ja również wolę spinki niż te dupiaste sworznie.
23.09.2016, 19:21
Szukaj Odpowiedz
pdz Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 404
Liczba wątków: 6
Dołączył: 13.09.2011
Reputacja: 0
#14
RE: Napęd w Accent Peak
Dorzucę swoje 5 groszy.
Napęd 3x10 XT , łańcuchy także XT kierunkowe , lecę na tzw. 3 łańcuchy i wszystko śmiga jak trzeba.
W obie strony zmiana odbywa się natychmiastowo , przy zrzucaniu na mniejsze wręcz w taki "chamski" sposób słychać jak łańcuch błyskawicznie przeskakuje, jakby takie uderzenie.
Przerzutki bez regulacji działają grubo ponad 10.000 km , blisko 15.000 a to zasługa szczelnych linek bodajże Jagwire , przedtem miałem problemy, zawsze gdzieś się usyfiły i trzeba było czyścić/regulować.
Jedyne co po ok. 10.000 mam zjechane to blat z przodu, pozostałe dwie i kasety (2 kpl. kół) są ok ... ale noga podaje to głównie z blatu korzystam a ten jest w XT z alu lub alu-podobnego materiału.
Jedyne co zauważyłem na minus to uwagi w necie, że Shimanowskie łańcuchy wyciągają się szybciej niż KMC, nie miałem nigdy KMC ale fakt , że Shimanowskie mogłyby troszkę więcej wytrzymać i trzeba pilnować zmian i traktować je przymiarem, wyciągnięte eliminować.

Za namową Kolegi do fat-bike na zimę kupiłem na wyprzedaży łańcuchy XTR w cenie XT i nie wiem jak będzie z trwałością, bo ciężko porównać warunki zimowe do pory suchej, jednak zimą XT-kowe łapią rdzawy nalot, XTR nie rdzewieją, łapią za to taki siwy czy biały nalot ... oczywiście trzeba pilnować, czyścić, smarować.
[Obrazek: sticky2302.png][Obrazek: 19561.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.09.2016, 21:45 przez pdz.)
23.09.2016, 21:40
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 680
Liczba wątków: 34
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#15
RE: Napęd w Accent Peak
Moja uwaga odnośnie łańcucha KMC  dotyczy tylko napędu 9wego przerobionego na system 2x9. Kaseta 9 nie wymaga stosowania łańcucha kierunkowego bo jej zębatki nie są do niego dostosowane.  Odnośnie samych łańcuchów to można poczytać http://kswilanow.mini.pw.edu.pl/node/135  http://www.shimano-katalogi.com/pliki/WOP/Lancuchy.pdf  [PDF]Łańcuchy Łańcuchy Shimano Łańcuchy kierunkowe do rowerów ...

http://www.shimano-katalogi.com/pliki/WOP/Lancuchy.pdf
     No. 72
23.09.2016, 22:05
Szukaj Odpowiedz
gruszczynda Offline
Member
***

Liczba postów: 60
Liczba wątków: 11
Dołączył: 11.03.2016
Reputacja: 0
#16
RE: Napęd w Accent Peak
Witajcie.Nie chciałem pisać nowego postu wiec zapytam tutaj.Widziałem kasety Sunrace 11/42 i ciekawi mnie czy przerzutka Deore 610 z dugim wózkiem to ogarnie?
Pytam w razie konwersji z 2x10 na 1x10.
03.10.2016, 19:29
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 680
Liczba wątków: 34
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#17
RE: Napęd w Accent Peak
(03.10.2016, 19:29)gruszczynda napisał(a):  Witajcie.Nie chciałem pisać nowego postu wiec zapytam tutaj.Widziałem kasety Sunrace 11/42 i ciekawi mnie czy przerzutka Deore 610 z dugim wózkiem to ogarnie?
Pytam w razie konwersji z 2x10 na 1x10.

Jeśli dobrze pamiętam to tylna zmieniarka Deore 610 fabrycznie była sparowana z kasetą 11-36. Oznacza to że w przypadku próby zastosowania kasety 11-42 mamy różnicę 6 zębów co przekłada się oczywiście na znaczny wzrost średnicy koronki 42 w porównaniu z 36. O ile przeskok o dwa zęby zazwyczaj nie stanowi problemu tak przy tak dużej różnicy w ilości zębów nastąpi zapewne kolizja górnego kółeczka wózka przerzutki z zębami koronki 42. Aby się o tym przekonać w realu wystarczy zrobić sobie szablon z tektury po obrysowaniu blatu z korby o 42 zębach ( ewentualnie może być blat 44 a obrys trzeba odpowiednio pomniejszyć). Po zamocowaniu go na bębenku będzie doskonale widać czy możliwa jest współpraca  tylnej zmieniarki z taką koronką.
     No. 72
04.10.2016, 09:52
Szukaj Odpowiedz
gruszczynda Offline
Member
***

Liczba postów: 60
Liczba wątków: 11
Dołączył: 11.03.2016
Reputacja: 0
#18
RE: Napęd w Accent Peak
Tak myślałem ze będzie z tym problem.Trzeba by było zastosować zmieniarke dostosowaną do takiej kasety i to pewnie nie taniej ;-)
Dzięki za rozwianie wątpliwości .
04.10.2016, 10:10
Szukaj Odpowiedz
Kamil_1777 Offline
Member
***

Liczba postów: 59
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.05.2015
Reputacja: 0
#19
RE: Napęd w Accent Peak
Albo dłuższą śrubę do regulacji odległości górnego kółka od największej koronki. Być może nawet ta fabryczna starczy. Za to może to grozić niezbyt precyzyjnym działaniem na mniejszych koronkach.
Masz też mniej hardkorowe kasety 11-40.
A ostatecznie pozostaje zmienić przerzutkę na rd-m7000 11s albo rd-m8000 11s (koniecznie 11-rzędowe, dostosowane do kaset o takiej rozpiętości! są też wersje 10s tych przerzutek), bez problemu działają z manetkami 10s.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.11.2016, 23:19 przez Kamil_1777.)
06.11.2016, 23:18
Szukaj Odpowiedz
gruszczynda Offline
Member
***

Liczba postów: 60
Liczba wątków: 11
Dołączył: 11.03.2016
Reputacja: 0
#20
RE: Napęd w Accent Peak
Już ugryzłem temat i do przerzutki,którą posiadam wystarczy dokupić customowy wózek, który odchylenia kółeczko od zębatek i całość nie traci na precyzji zmiany przełożeń.
07.11.2016, 06:45
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości