Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Osobny start dystansu MAX i MINI
Autor Wiadomość
kefas Offline
Member
***

Liczba postów: 181
Liczba wątków: 16
Dołączył: 09.10.2011
Reputacja: 1
#1
Osobny start dystansu MAX i MINI
Co myślicie o takim rozwiązaniu:

Najpierw start dystansu MAX, 6-8 sektorów, start co 45 sekund.
15 min przerwy po ostatnim sektorze MAX i start 8 sektorów co minute MINI.
Przy założeniu, że rozjazd najpóźniej na 10km, to czołówka MINI nie ma szans złapać końcówki MAX'a.

Patrząc przykładowo na Konstancin:
- końcówka MAX - średnia 20km/h, czyli na rozjeździe na 10km będzie około 35min po starcie zawodów.
- początek MINI - średnia 33km/h, niecałe 20 min zajmie dojechanie do 10km, ale skoro starują około 20 min po rozpoczęciu zawodów, to na 10km będą około 40min po starcie zawodów.

Co myślicie?
11.10.2016, 07:35
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
****

Liczba postów: 690
Liczba wątków: 35
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 4
#2
RE: Osobny start dystansu MAX i MINI
Taki podział spowodowało by wydłużenie czasu potrzebnego na start maratonu a tym samym konieczność blokowania ruchu na danej trasie nie przez ok 10 min a realnie dwa razy po ok 10 min z przerwą 15 min na co w wielu przypadkach nie zgodzi się policja. Inna sprawa to założony prze ciebie rozjazd na 10 km. Prześledziłem opisy tras i wychodzi na to ,że w większości przypadków rozjazdy są na dalszych kilometrach. Otwock -14 km , NDM -jedno okrążenie , Legionowo -16 km , Radzymin - 6 km , Kozienice -20 km , Urszulin ok 18 km , GK -30 km , Płock ok 10 km , Nowiny-21 km , Wąchock -12 km , Marki -10 km , KJ -18 km , Wawer -13 km . Na 8 trasach czołówka MINI będzie jednak w stanie dojść ogon MAX i wtedy cały zysk z takiej zmiany przepadnie.
     No. 72
11.10.2016, 09:52
Szukaj Odpowiedz
adriansocho Offline
Member
***

Liczba postów: 116
Liczba wątków: 5
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja: 1
#3
RE: Osobny start dystansu MAX i MINI
(11.10.2016, 07:35)kefas napisał(a):  Najpierw start dystansu MAX, 6-8 sektorów, start co 45 sekund.

Co myślicie?

 Poza całą resztą*, to myślę, że tutaj jest pewien błąd. Bo są osoby, które chcą jechać dystans MAX (w mojej prywatnej klasyfikacji jest to dystans o średniej długości), ale ze względu na swoje możliwości wypadają w sektorach wyższych niż ósmy. Mamy w drużynie taką zawodniczkę, normalnie stałaby na podium K4 wraz z panią Ewą Dudą, ale przez kilkukrotne zamknięcie rozjazdu przed nosem organizator ją skutecznie zniechęcił do dalszych startów. Na wielu trasach dystans MINI pomija ciekawe miejsca, dlatego osoby kochające kolarstwo górskie (czy - powiedzmy- terenowe) nie chcą ograniczać się do krótkiego dystansu. Nie poruszałem wcześniej tego problemu na forum, bo trochę nie miałem pomysłu jak go ugryźć i też nie chciałem ubierać tego w szatę marudzenia, ale myślę, że skoro maraton MTB ma być imprezą dla wszystkich, to o wszystkich faktycznie trzeba pomyśleć i nikogo nie odrzucać.

[*] - w temacie tego pytania - możliwe, że organizator ma więcej zagadnień do uwzględnienia niż tylko sprostanie wymaganiom zawodników w zakresie dogodności wyprzedzania. Wydaje mi się, że w niektórych miejscach po prostu trzeba zapłacić więcej za zajęcie całej drogi i obstawę policji (wyjazd z miasta przy starcie maratonów), lub też zgoda miasta/policji jest warunkowana tym, żeby owe zablokowanie drogi trwało krócej niż XX minut. Na przykład z tego chyba powodu w konkurencyjnym cyklu w mieście (jeżeli dobrze pamiętam) Ełk albo Nidzica kilka lat temu sektory startowały co pół minuty. 
Moje przemyślenie w tym temacie - zupełnie inaczej się jedzie, gdy rozjazd MINI/MAX jest na trzecim oraz gdy jest na dwudziestym kilometrze. Zawodnicy MINI jadą tak samo, bo im wszystko jedno, natomiast zawodnicy MAX z sektorów o wyższych numerkach muszą się śpieszyć nie tyle na metę co na punkt rozjazdu. Może by w wyjątkowych sytuacjach uzależnić skład sektorów startowych od odległości rozjazdu od startu? Mnie też ten problem mógł dotyczyć w Wawrze, gdzie a) startowałem z 4 sektora, b) sektory startowały co 2 minuty c) było całkiem daleko do rozjazdu d) startowałem na ważącym 18,5 kg Grubciu i czułem, że trzeba się spieszyć.
----
Adrian Socho the Lajt Rajder - MyBikePL nr 2601
"Jazda na single-trackach może być trudna z technicznego punktu widzenia."
 - źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Single_track
11.10.2016, 10:52
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości