Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
opis trasy Nieporet
Autor Wiadomość
hellfire84 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 26
Liczba wątków: 9
Dołączył: 12.05.2014
Reputacja: 0
#1
opis trasy Nieporet
Żadnego opisu nie będzie? halo Wink
18.02.2017, 07:19
Szukaj Odpowiedz
LukaszG Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 31
Liczba wątków: 8
Dołączył: 27.09.2014
Reputacja: 0
#2
RE: opis trasy Nieporet
(18.02.2017, 07:19)hellfire84 napisał(a):  Żadnego opisu nie będzie? halo Wink

Też się zastanawiam czy będzie dużo lodu.
[Obrazek: sticky2965.png]
18.02.2017, 09:37
Szukaj Odpowiedz
Poland Biker Man Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 384
Liczba wątków: 90
Dołączył: 24.04.2009
Reputacja: 0
#3
RE: opis trasy Nieporet
Ekipa PB cały czas na trasie w Nieporęcie, zatem polecamy bardzo ciekawy opis Adriana Socho, kolarza z Mybike.pl, zamieszczony na fanpage Poland Bike Marathon na facebooku Smile

" Opis trasy składa się z dwóch części, czyli sposobu jej poprowadzenia oraz stanu nawierzchni. Co do przebiegu, lasek jest nie tylko mały ale i również dość płaski, wzniesienia nie dość że niskie to jeszcze występują dość sporadycznie. I ze względu na to powiem, że oklepane określenie "trasa wykorzystuje większość potencjału oferowanego przez teren" ma tutaj zastosowanie jak nigdzie indziej. Gdzie było można, jest poprowadzone poza szerokimi duktami. Kilka ścieżek, kilka podjazdów, zjazdów innych niż na drogach szerokości "samochodowej", ale po prostu więcej się nie dało. Nie szkodzi, bo będzie naprawdę ciekawie. Trasa często zmienia kierunek, nie nudzi jazdą tymi samymi przelotówkami. Stan natomiast podłoża - jak można się domyślić, podłoże ma budowę warstwową, wręcz dwuskładnikową, prawie że kompozytową. Dolna warstwa - mniej lub bardziej ubity śnieg, górna warstwa - kałuże. Z tym że ta dolna warstwa nie wszędzie jest zlodowaciała, czasami to jest faktycznie tylko ubity śnieg, który ma przyczepność w kierunku jazdy jak i poprzecznym. A czasami prawie lód, gdzie trzeba po aptekarsku operować kierownicą i pedałami... Kilka miejsc zaśnieżonych, krótkie odcinki "gołej" ziemi, która jest raczej przemoczona, ale nie ma błota po kostki. Typowa zima w zakresie dodatnich temperatur. Osobiście bardzo polecam nieprzemakalne zimowe buty spd. Z tą śliskością nie ma tragedii, bo przy odrobinie szczęścia da się całą trasę przejechać bez jednego podparcia (znaczy się, to nie jest tak że przeciętny Kowalski przejedzie, ale przeciętny maratończyk cyklu Poland Bike jak najbardziej). Nie ma też miejsc, gdzie trzeba pchać rower, miejscami pod górkę może być ciężko, ale wszystko do podjechania - o ile nie macie slicków. Także - moim prywatnym zdaniem jest całkiem nieźle, a trasa wyjątkowo (z zastrzeżeniem "jak na walory terenu") ciekawa."
18.02.2017, 19:38
Strona WWW Szukaj Odpowiedz
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 374
Liczba wątków: 96
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#4
RE: opis trasy Nieporet
(18.02.2017, 19:38)Poland Biker Man napisał(a):  Ekipa PB cały czas na trasie w Nieporęcie, zatem polecamy bardzo ciekawy opis Adriana Socho, kolarza z Mybike.pl, zamieszczony na fanpage Poland Bike Marathon na facebooku Smile

" Opis trasy składa się z dwóch części, czyli sposobu jej poprowadzenia oraz stanu nawierzchni. Co do przebiegu, lasek jest nie tylko mały ale i również dość płaski, wzniesienia nie dość że niskie to jeszcze występują dość sporadycznie. I ze względu na to powiem, że oklepane określenie "trasa wykorzystuje większość potencjału oferowanego przez teren" ma tutaj zastosowanie jak nigdzie indziej. Gdzie było można, jest poprowadzone poza szerokimi duktami. Kilka ścieżek, kilka podjazdów, zjazdów innych niż na drogach szerokości "samochodowej", ale po prostu więcej się nie dało. Nie szkodzi, bo będzie naprawdę ciekawie. Trasa często zmienia kierunek, nie nudzi jazdą tymi samymi przelotówkami. Stan natomiast podłoża - jak można się domyślić, podłoże ma budowę warstwową, wręcz dwuskładnikową, prawie że kompozytową. Dolna warstwa - mniej lub bardziej ubity śnieg, górna warstwa - kałuże. Z tym że ta dolna warstwa nie wszędzie jest zlodowaciała, czasami to jest faktycznie tylko ubity śnieg, który ma przyczepność w kierunku jazdy jak i poprzecznym. A czasami prawie lód, gdzie trzeba po aptekarsku operować kierownicą i pedałami... Kilka miejsc zaśnieżonych, krótkie odcinki "gołej" ziemi, która jest raczej przemoczona, ale nie ma błota po kostki. Typowa zima w zakresie dodatnich temperatur. Osobiście bardzo polecam nieprzemakalne zimowe buty spd. Z tą śliskością nie ma tragedii, bo przy odrobinie szczęścia da się całą trasę przejechać bez jednego podparcia (znaczy się, to nie jest tak że przeciętny Kowalski przejedzie, ale przeciętny maratończyk cyklu Poland Bike jak najbardziej). Nie ma też miejsc, gdzie trzeba pchać rower, miejscami pod górkę może być ciężko, ale wszystko do podjechania - o ile nie macie slicków. Także - moim prywatnym zdaniem jest całkiem nieźle, a trasa wyjątkowo (z zastrzeżeniem "jak na walory terenu") ciekawa."

Dzięki za pomoc (zarówno dla Adriana, jak i PBMan)! Powyższy opis w pełni oddaje to, co spotkacie na szlaku w Nieporęcie - dodałbym jedynie zalecenia co do opon: im szersze i agresywniejszy bieżnik, tym lepsze...
Nie odważylem się na wcześniejszy opis - w czwartek (w czasie mojego objazdu) las wyglądał, jak "z bajki", ale prognozy na piątek... sami wiecie i widzieliście
Deszcz mocno nabroił, ale i tak jest lepiej niż można by przypuszczać (patrz: opis powyżej)
18.02.2017, 23:10
Szukaj Odpowiedz
Kamil_1777 Offline
Member
***

Liczba postów: 57
Liczba wątków: 0
Dołączył: 03.05.2015
Reputacja: 0
#5
RE: opis trasy Nieporet
(18.02.2017, 23:10)scorpio65 napisał(a):  dodałbym jedynie zalecenia co do opon: im szersze i agresywniejszy bieżnik, tym lepsze...
I tak 99% przyjedzie na rejskingach czy innych densingralfach, bo “opory toczenia”, a to przecież wyścig Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.02.2017, 08:47 przez Kamil_1777.)
19.02.2017, 08:46
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości