Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opis trasy/Legionowo
Autor Wiadomość
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 397
Liczba wątków: 109
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#1
Opis trasy/Legionowo
Fan: 8km

Mini: 34km/205m
Max: 67km/395m
 
Start i meta oraz kolarskie miasteczko tak, jak co roku, zostały zlokalizowane na przepięknie odnowionym skwerze na pl. Kościuszki. Stąd dosłownie krok do Legionowskiego Lasu, który kończy się dopiero w administracyjnych granicach Warszawy. Tutaj mieści się cała runda Fan i Mini oraz początek i końcowe kilometry długiego dystansu. Pozostała, niezwykle atrakcyjna część pętli Max, to wymagająca jazda po singlach i duktach Lasów Nieporęckich.
Zaliczycie wszystkie, bez wyjątku, najciekawsze elementy trasy znane z poprzednich edycji (oraz z „zimówki”). Korekty są wręcz kosmetyczne, ale jako że „diabeł tkwi w szczegółach” dodają jeszcze nieco „smaczku”.
Jedziemy prawie dokładnie tak samo, jak przed rokiem. Zgodnie z sugestiami wielu zawodników, wjazd na niemal kultowy single-track na Choszczówce, również tym razem będzie rozdzielony. Rosnąca frekwencja sprawiła, że sprawniejsi technicznie zawodnicy byli blokowani na wąskiej ścieżce przez tych nieco wolniejszych. Aby tego uniknąć, jako pierwsi na „singla” wjadą zawodnicy z Mini (18km), a Max dopiero po przebyciu swojego okrążenia, czyli na około 51km. Do tego czasu droga powinna być już wolna.
Zmiana kierunku jazdy zaowocowała również zmianą parametrów trasy do tych sprzed 2 i więcej lat: wydłużyły się dystanse (teraz to 34km i 67km) oraz wzrosła suma podjazdów o niemal 25% (odpowiednio do 205m i prawie 400m).
Będzie po czym odpoczywać!
Ale w końcu od czego jest długi weekend…?
 
A zatem w drogę:
Od startu ponad kilometr asfaltowymi uliczkami osiedla Bukowiec, a później wjazd do lasu i niemal do 10 km w miarę szerokie dukty leśne. Pierwsza okazja na rozerwanie stawki nadarzy się już na 5 km, gdzie mamy spory podjazd krętym singlem przez pokaźną wydmę. Przeskok na niebieski szlak, który doprowadzi do opłotków Choszczówki - tam między 7 a 8 km kolejne urozmaicenie, czyli podjazd pod wiadukt nad torami ul. Mehoffera. Po zjeździe chwila wytchnienia na płaskim odcinku do ok. 11 km. Następnie trochę urozmaicenia na nieco pofalowanym dukcie wzdłuż linii kolejowej aż do nawrotu przez pokaźne wzniesienie na 14,5km. Zaraz po przeskoku przez „betonkę” rozjazd dystansów (16km).
Max jedzie na swoją rundę, a Mini 2km dalej wspina się na słynny już (i dla wielu dobrze znany), momentami bardzo techniczny, mocno interwałowy singiel po pagórkach, niedający zbyt wielu okazji do wyprzedzania. Kończy się dopiero na 24km, gdzie trasa prowadzi przez prawie 3km bardziej płasko i jest czas na złapanie drugiego oddechu. Tam właśnie będzie zlokalizowany bufet dla dystansu Mini. Na ok. 27 km do pokonania „na przełajowo” przejście podziemne na stacji Choszczówka, kilometr później sympatyczna ścieżka XC, a po niej szybkie, finiszowe 3 kilometry.
 
Identycznie wygląda końcówka dystansu Max, lecz wcześniej zawodnicy muszą zaliczyć wielką, liczącą ponad 30 km pętlę przez Lasy Nieporęckie, gdzie teren faluje prawie bez ustanku.
 Runda Max uległa z pozoru drobnym korektom w stosunku do zeszłego roku, ale dzięki temu zyskała jeszcze ciut na atrakcyjności. Dystans pozostał bez zmian, jest do pokonania kilka konkretnych górek oraz technicznych zjazdów. Trasa z całkiem „ostrym pazurem”.
 
Zaraz po rozjeździe szybki przeskok przez ul. Strużańską (632) obok schroniska dla zwierząt, a chwilę później (17 km - Józefów) techniczny i u szczytu dość stromy podjazd uwieńczony korzeniami. Na jego szczycie skręcamy w lewo i wąską, techniczną ścieżką zjeżdżamy w dół.
Krótki przeskok asfaltem przez Grudzie i na 19 km pierwszy bufet, potem plaski odcinek na „spokojną konsumpcję”, a po nim wpadamy ponownie na singla i dociskamy interwałem przez prawie 3 km. Później trochę wytchnienia na krótkim odcinku duktu po igliwiu, aby ponownie przetrenować kilka konkretnych podjazdów między 25 a 33 km. W okolicy Nieporętu wyjeżdżamy na otwartą przestrzeń, krótki kontakt wzrokowy z cywilizacją i po kilku chwilach znów znikamy w lesie (uwaga na tory – jeżdżą tam teraz nie tylko ciuchcie z Tłuszcza, ale również Intercity ze wschodu). Na 35km ostra „nawrotka” pod wiaduktem w Nieporęcie, a po kolejnych 4 km interwałowej jazdy po pagórkach równie ostra, ale okraszona jeszcze krótkim, lecz ostrym, technicznym zjazdem tuż przed wiaduktem kolejowym w Wieliszewie. Tam trzeba zachować szczególną uwagę ze względu na bliskie sąsiedztwo ruchu drogowego. Od tego miejsca jeszcze ponad 12km do ponownego spotkania z dystansem Mini. Ale zanim to nastąpi, do pokonania będzie kilka wytrzymałościowych podjazdów na czerwonym szlaku wokół nieczynnej już kopalni piasku. Na 46km ponownie uzupełniamy siły na bufecie, potem przejazd przez Piaskową Górę i przeprawa przez dawny jaz na Kanałku Bródnowskim.
 
Uwaga!
Dość wąsko i wysoko nad lustrem wody - dla mniej wprawnych polecam raczej „z kapcia”.
 
Stąd już niespełna 2km do powrotu na pętlę Mini, gdzie Max wreszcie wjeżdża na legendarny singiel (51km). Stąd w ślad za krótszym dystansem podążamy do mety. Na około 10km przed metą trzeci bufet, a potem z nowym zapasem sił finiszowe kilometry w jablonnowskim lesie.
 
Proporcje różnych nawierzchni pozostały praktycznie bez zmian: 90% stanowią ścieżki i dukty leśne, resztę pozostałe, czyli: żwir, trawa, piasek i asfalt. Ogólny charakter trasy interwałowy, czasem dość mocno, ale na legionowskim szlaku znajdziemy też sporo chwil wytchnienia, podjazdy nie są bardzo długie, podłoże dość twarde i sporo frajdy dla zawodników lubujących się w technicznych singlach. Zapraszam do Legionowa, połamania kół!

P.s. No i w końcu ma być pogoda! (choć dziś pewnie trochę trudno w to uwierzyć)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2017, 17:40 przez scorpio65.)
28.04.2017, 17:37
Szukaj Odpowiedz
Maniek252 Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 39
Liczba wątków: 2
Dołączył: 01.05.2016
Reputacja: 0
#2
RE: Opis trasy/Legionowo
Hejka.
Czyli spotykamy się na jednej z najlepszych tras Mazowsza.
Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałem, że tak malownicze trasy są w okolicach Warszawy.
Legionowo jest fantastyczne. Kto się jeszcze zastanawia czy jechać niech rusza, bo warto.
Pozdr.
28.04.2017, 21:10
Szukaj Odpowiedz
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 397
Liczba wątków: 109
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#3
RE: Opis trasy/Legionowo
p.s. Piątkowy deszcz zrobil swoje - jest dużo lepiej na kilku odcinkach piaszczystych, tam gdzie jeszcze kilka dni temu bylo zmaganie, teraz nawierzchnia jest dobrze zagęszczona
      jest też druga strona medalu - gdzieniegdzie na Choszczówce pojawiły się kałuże, a nawet trochę błotka...
      Mimo wszystko ogromna większość dystansu to twarda trasa, gdzie najlepiej sprawdzą się opony klasycznej szerokości (2.1) z delikatnym bieżnikiem, napompowane raczej trochę            powyżej średniej
      Na rundzie Max jest więcej miękkich fragmentów - tam bardziej wskazany byłby bieżnik uniwersalny i nieco niższe ciśnienie
29.04.2017, 22:42
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości