Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uszkodzona opona - potrzebna nowa
Autor Wiadomość
Dejw Offline
Member
***

Liczba postów: 67
Liczba wątków: 4
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 1
#1
Uszkodzona opona - potrzebna nowa
Dzisiaj zauważyłem na oponie napędowej niepokojące rozcięcia (zdjęcia poniżej). Wydaje mi się, że eliminują one oponę z dalszej eksploatacji.
Nie wiem jak długo z tym jeżdżę, ale przed niedzielnym maratonem muszę kupić coś nowego - nie chcę ryzykować.
Myślałem nad Conti X-King 29x2,2", ale czy boczne ścianki, podobno cienkie i delikatne, wytrzymają wagę ok. 105kg (ja+rower+dodatki)?
Słyszałem też, że realnie Conti są węższe niż deklarowana szerokość, więc może lepiej kupić 2,4"? Opona oczywiście poszłaby na przód, a aktualna przednia - na tył.

[Obrazek: 6f4h8p.jpg]
[Obrazek: 2jg050y.jpg]
14.09.2017, 18:35
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 828
Liczba wątków: 47
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 7
#2
RE: Uszkodzona opona - potrzebna nowa
Dejw wprawdzie używam kół w rozmiarze 26" ale technologie stosowane w produkcji opon 26" i 29" są takie same. Jeśli chodzi o wytrzymałość Conti X-King to spokojnie dadzą radę przy obciążeniu 105 kg. Popieram to własnym doświadczeniem bo całość obciążenia w moim przypadku to ponad 115 kg ( ja i rower).  Co do szerokości to używałem Conti X-King wersji Sport w rozmiarze 2.2 gdzie rzeczywiście opona jest węższa niż deklarowana przez producenta. Teraz używam wersji 2.4 i jest znacznie lepiej jeśli chodzi o trakcję i tłumienie drgań. Tak duży balon robi już swoje, ale mi to odpowiada i śmiało mogę te opony polecić. Trzeba jednak pamiętać ,że taka  opona wymaga dość szerokiej obręczy by mogła prawidłowo się ułożyć i zachować swój profil. Poza tym cienkie ścianki boczne ( w wersji sport) także są podatne na uszkodzenia i trzeba uważać .
     [Obrazek: sticky2899.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.09.2017, 13:40 przez Sherman 1972.)
15.09.2017, 07:48
Szukaj Odpowiedz
Dejw Offline
Member
***

Liczba postów: 67
Liczba wątków: 4
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 1
#3
RE: Uszkodzona opona - potrzebna nowa
Ciekawa sprawa - obdzwoniłem połowę sklepów/serwisów w okolicy, również w Warszawie, i nigdzie nie mają X-Kinga ani Rocket Rona.
Pozostaje mi reanimacja pacjenta (profilaktyczna łatka od środka+klej od zewnątrz), przekładka na przód i nadzieja, że uda się na tym przejechać Konstancin.
15.09.2017, 14:21
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 828
Liczba wątków: 47
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 7
#4
RE: Uszkodzona opona - potrzebna nowa
Możesz spróbować w zakładzie wulkanizacyjnym dać łatkę na gorąco na to uszkodzone miejsce dla wzmocnienia naderwanego oplotu.
     [Obrazek: sticky2899.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.09.2017, 15:35 przez Sherman 1972.)
15.09.2017, 15:28
Szukaj Odpowiedz
Dejw Offline
Member
***

Liczba postów: 67
Liczba wątków: 4
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 1
#5
RE: Uszkodzona opona - potrzebna nowa
Wkleiłem łatkę od środka, zalałem klejem od zewnątrz...i szczelina się rozszerzyła. To wina kleju, zbyt agresywnie reaguje z gumą. Opona nie nadaje się już do jazdy, zostawię ją jako rezerwową, "dojazdówkę". Kupiłem X-Kinga 2.4 RS (realnie niecałe 57mm). Cena kosmiczna, ale jak trzeba...
Dzięki i do zobaczenia na trasie!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.09.2017, 14:17 przez Dejw.)
16.09.2017, 14:17
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości