Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maxxis Ikon 29 2.2
Autor Wiadomość
A-R-T-U-R Offline
Junior Member
**

Liczba postów: 43
Liczba wątków: 1
Dołączył: 30.06.2015
Reputacja: 0
#11
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
Wg mnie ikony na mazowieckie trasy są dobrym rozwiązaniem. Jesli dodamy jeszcze ich dobre własności antyprzebiciowe... ja założyłem je znowu w 2017. Jak do tej pory żadnego kapcia nie złapałem ani mając dętki ani od 2 sezonów będąc zamleczonym Wink
[Obrazek: sticky2736.png]
25.02.2018, 16:08
Szukaj Odpowiedz
michalr Offline
Member
***

Liczba postów: 86
Liczba wątków: 6
Dołączył: 01.07.2017
Reputacja: 1
#12
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
(01.12.2017, 20:09)pioter41 napisał(a):  We wcześniejszym wątku SHERMAN wspomniał o oponach Michelin Wild Grip’r. Ja na takich oponkach przejeździłem dosyć sporo i to naprawdę w różnych warunkach. Było błoto, był śnieg były suche warunki oponki naprawde się sprawdzały. W teren to chyba najlepsze opony na jakich do tej pory jeździłem. Jedynym ich minusem są wysokie opory toczenia więc strikte na asfalt są słabe.
Ale opony ogólnie godne polecenia przynajmniej w moim odczuciu.

Też na nich jeżdżę w zimie i pomijając lodowe tafle to trzymają bardzo ładnie zarówno w błocku jak i w piachu i na śniegu. Na asfalt się średnio nadają jak już kolega wspomniał wyżej ale na trudny teren są bardzo dobre i stabilnie trzymają.
[Obrazek: sticky5691.png]
[Obrazek: 27037.png]

28.02.2018, 14:42
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 861
Liczba wątków: 52
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#13
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
(23.02.2018, 12:34)bekon napisał(a):  podlacze sie pod ten temat
szukam szybkich opon na maratony PB i Mazovi
ktos moze cos polecic ? co myslicie o bontragerach x3?

Zależy co u ciebie oznacza szybka opona. Na pewno szybkie są wszelkie semi slick choć nie są to opony w pełni uniwersalne. W ciężkim terenie zdecydowanie lepiej poradzą sobie opony uniwersalne z bardziej agresywnym bieżnikiem.  Wybór konkretnego modelu zależy jednak od twoich preferencji i umiejętności technicznych. Dla przykładu wiem ,że czołowi zawodnicy mini w  PB nawet cięższe etapy potrafią przejechać na semi slickach chociaż logika podpowiadała by użycie czegoś bardziej agresywnego. W ich przypadku mamy jednak do czynienia z dobrą techniką jazdy, obyciem na trasie i faktem ,że jadą oni z pierwszych sektorów więc trasa nie jest jeszcze rozjechana. Ktoś inny ze środkowych sektorów na tych samych oponach może mieć już spore problemy, napotykając na przemielone błocko i jadąc w zwartej grupie bez szans na swobodny wybór toru jazdy. Jeśli chodzi o Bontrager XR3 to jest to dość agresywna opona ,która doskonale sprawdzi się w cięższym terenie. Na suchych i twardych trasach będzie jednak generowała dodatkowe opory. Typowo uniwersalne będą na przykład conti X-King. Mają dość agresywny bieżnik ,który dobrze sobie radzi nawet w ciężkim terenie a jednocześnie na suchych i twardych odcinkach maja akceptowalne opory toczenia.
     [Obrazek: sticky2899.png]
08.03.2018, 10:53
Szukaj Odpowiedz
PeKa Offline
Member
***

Liczba postów: 79
Liczba wątków: 3
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 0
#14
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
Ciągniemy temat dalej Smile
Zeszły sezon przejeździłem na Ikonach na kole 26. Teraz potrzebuję opon do 29. Z Ikonów byłem zadowolony, jednak w błocie cholernie się zalepiają i ciężko czyszczą. W Nieporęcie też jechałem na Ikonach i tylko patrzyłem jak cała reszta na błocie mi odjeżdża. Mimo tych mokrych sytuacji bardzo dobrze wspominam Ikona.
I teraz, pakowac się dalej w Ikona na 29? Przyszła mi jeszcze do głowy myśl załadować na przód Ikona, na tył Aspena. Aspen powinien się szybciej oczyszczać. A może iść w sprawdzoną klasykę RaRa 2.25 przód, 2.1 tył? RaRa teoretycznie powinien być bardziej uniwersalny do Ikona. Jeździłem na nich chwilę i na mokrym był średnio. Spowodowane to może jednak było tym, że napędowa RaRa byłą już dość zużyta.
Opony do +/- 150 pln/szt.
Waga dość istotna dla mnie (nie po to kupiłem karbona, by teraz kowadła wkładać).
X-King odpada, byłem mega niezadowolony z tej gumy.
18.03.2018, 16:28
Szukaj Odpowiedz
Mario Offline
Member
***

Liczba postów: 82
Liczba wątków: 9
Dołączył: 07.09.2017
Reputacja: 0
#15
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
Ja wczoraj byłem w lesie na świeżo założonych (ponownie) i zalanych mlekiem ikonach. Praktycznie zero przyczepności na ubitym śniegu i niewielkich koleinach. Walka z ruszeniem i utrzymaniem równowagi. Natomiast na suchym i twardym podłożu, toczy się wspaniale Wink Czekamy zatem na wiosnę.
19.03.2018, 00:28
Szukaj Odpowiedz
PeKa Offline
Member
***

Liczba postów: 79
Liczba wątków: 3
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 0
#16
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
W zasadzie napisałem o gumach, by tylko poszerzyć swój gumowy światopogląd. Nie od dziś wiadomo, że co jeździec, to opony. Twój post jest idealnym tego typu przykładem, gdyż na Ikonach przejechałem zimowe Marki i byłem z nich bardzo zadowolony Smile
19.03.2018, 08:20
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 861
Liczba wątków: 52
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#17
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
(18.03.2018, 16:28)PeKa napisał(a):  Ciągniemy temat dalej Smile
Zeszły sezon przejeździłem na Ikonach na kole 26. Teraz potrzebuję opon do 29. Z Ikonów byłem zadowolony, jednak w błocie cholernie się zalepiają i ciężko czyszczą. W Nieporęcie też jechałem na Ikonach i tylko patrzyłem jak cała reszta na błocie mi odjeżdża. Mimo tych mokrych sytuacji bardzo dobrze wspominam Ikona.
I teraz, pakowac się dalej w Ikona na 29?
PeKa na to pytanie masz odpowiedź na samym początku wątku. Ikony to bardzo fajne opony ale przeznaczone typowo na suche i w miarę twarde trasy i nic tego nie zmieni. Owszem od biedy poradzą sobie w cięższych warunkach ale traktował bym takie sytuacje jako typowo awaryjne a doznania jakie wtedy serwują jako dość ekstremalne i mało przyjemne. Nawet przy kołach 29" nadal są to opony ,które doskonale sprawdzą się na szybkich suchych trasach a nie miejscówkach pełnych długich błotnych odcinków. Taka ich natura i nic tego nie zmieni ( nawet wielka miłość do nich).
PeKa   "Przyszła mi jeszcze do głowy myśl załadować na przód Ikona, na tył Aspena. Aspen powinien się szybciej oczyszczać". Zawsze myślałem ,że  najważniejsza jest przyczepność na przednim kole. O Aspenach mogę napisać to samo co o Ikonach z tym ,że w błocie będą jeszcze bardziej tańczyć .PeKa "A może iść w sprawdzoną klasykę RaRa 2.25 przód, 2.1 tył? RaRa teoretycznie powinien być bardziej uniwersalny do Ikona. Jeździłem na nich chwilę i na mokrym był średnio. Spowodowane to może jednak było tym, że napędowa RaRa byłą już dość zużyta". Klasyk to klasyk. RaRa są zdecydowanie bardziej uniwersalne co potwierdzają statystyki z PB. Jeśli chodzi o trakcje to bardzo dużo zależy od wersji opony. Topowe modele to inny skład mieszanki i inna budowa stopki. Pomimo tego samego bieżnika wersja z dolnej półki ma zupełnie inne prowadzenie niż ta wypasiona.  PeKa "X-King odpada, byłem mega niezadowolony z tej gumy". To zależy na jakiej wersji jeździłeś. Swego czasu używałem wersji Sport w rozmiarze 26X2.2 i szału nie było. Opona o zawyżonej rozmiarówce ( realnie to było 26X2) miała małą objętość balonu. Kiepska na piachu, generowała duże opory toczenia na twardym podłożu czego nie nadrabiała dobrym zachowaniem w błocie. Ogólnie przeciętniak. Teraz używam
wersji RaceSport w rozmiarze 26X2.4 i powiem szczerze ,że to zupełnie inna liga. Opony doskonale sobie radzą w każdym terenie, zapewniając pewną trakcje niezależnie od podłoża. Nawet opory toczenia na asfalcie jak na prawdziwe opony uniwersalne są dość niskie. W przypadku wersji na koła 29" powinno być tylko lepiej.


.
     [Obrazek: sticky2899.png]
19.03.2018, 08:59
Szukaj Odpowiedz
Mario Offline
Member
***

Liczba postów: 82
Liczba wątków: 9
Dołączył: 07.09.2017
Reputacja: 0
#18
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
(19.03.2018, 08:20)PeKa napisał(a):  W zasadzie napisałem o gumach, by tylko poszerzyć swój gumowy światopogląd. Nie od dziś wiadomo, że co jeździec, to opony. Twój post jest idealnym tego typu przykładem, gdyż na Ikonach przejechałem zimowe Marki i byłem z nich bardzo zadowolony Smile

W Markach nie było takich warunków jak na zdjęciu. Większość to suche lub zmarznięte trasy, a to zupełnie co innego.

       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2018, 10:17 przez Mario.)
19.03.2018, 10:16
Szukaj Odpowiedz
PeKa Offline
Member
***

Liczba postów: 79
Liczba wątków: 3
Dołączył: 09.05.2017
Reputacja: 0
#19
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
Mario, pisałeś o ubitym śniegu, a ja na zdjęciach widzę raczej bardziej kopny Tongue

Sherman, ja na Ikony nawet na mokrym nie narzekam. Nieporęt był dość specyficzny i tam miałem problem z jazdą. Winne też było zbyt duże ciśnienie, bo spodziewałem się czegoś innego. Pozostałe maratony obleciałem na Ikonach i takie Marki, na których błota nie brakowało, jechało mi się świetnie. Zaryzykowałem po raz kolejny i nabyłem Ikony w jeszcze wyższej wersji. W razie czego, awaryjnie, mam RoRo jako oponę kierunkową i dokupię coś agresywniejszego na napęd.
Dzięki jednak za Twój głos, bo każdy głos pasjonata, jest istotny i rzuca ciekawe światło do oponiarskiej dyskusji Smile
19.03.2018, 11:09
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 861
Liczba wątków: 52
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#20
RE: Maxxis Ikon 29 2.2
Z oponami trochę jak z butami, muszą nam pasować. Swego czasu dwie edycje PB przejechałem na conti RK i też dałem radę, więc po części dobrze cię rozumiem. Tak z ciekawości czy zeszłoroczny Wąchock też przejechał byś na ikonach?
     [Obrazek: sticky2899.png]
22.03.2018, 08:31
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości