Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plock/Opis trasy
Autor Wiadomość
scorpio65 Offline
Senior Member
****

Liczba postów: 414
Liczba wątków: 122
Dołączył: 26.02.2010
Reputacja: 9
#1
Plock/Opis trasy
Fan: ok. 9km

Mini: ok.34km (320m)
Max: ok.56km (530m)


Trasa prowadzi niemal w 100% tymi samymi drogami, co w roku ubiegłym.
Istotna zmiana to zupełnie inna lokalizacja miasteczka, a co za tym idzie linii startu i finiszu.
Po trzech latach wracamy na Rynek Starego Miasta i do ulicy Traktowej dostaniemy się od strony Wisły.
Długość dystansu Fan uległa istotnej zmianie w porównaniu z ubiegłoroczną edycją – jest nieco łatwiejsza, ale za to dłuższa i tak, jak przed rokiem z równie ciekawym przejazdem przez tzw. „Lwią Paszczę”.
Mini i Max są niemal takie same co do długości, a minimalnie wzrosły sumy podjazdów.
Suma podjazdów rozłożona niemal proporcjonalnie na wszystkich trzech dystansach.

Fan pojedzie dokładnie tymi samymi drogami, co Mini/Max:
Początek ulicą Kazimierza Wielkiego, a następnie Parową, Szpitalną i Traktową, aby po pokonaniu ponad 4km (na wysokości ul. Traktowej), wjechać w ścieżki wzdłuż trawników przy ul. Dobrzyńskiej. Na szóstym kilometrze sekcja z elementami techniki, stromy zjazd, a następnie przejazd pod mostem. Po skręcie wprawo szutrem ul. Parowej w stronę Wisły, przecięcie asfaltu, a potem wzdłuż Zalewu Sobótka aż do schodków. Po ich pokonaniu ostatni kilometr wiedzie ścieżką przez skwer na wiślanej skarpie i na koniec finisz uliczkami do mety w Rynku.
 
Dystans dla najmłodszych będzie tym razem trochę łatwiejszy pod względem technicznym, będzie wymagał trochę siły i wytrzymałości na końcowych kilometrach. Tam stawka na pewno ulegnie rozciągnięciu, co powinno wpłynąć korzystnie na bezpieczeństwo jazdy na finiszowych metrach.
 
Mini/Max od startu i do mety identycznie j.w., a od/i do ulicy Traktowej rozegra się walka na dystansach.
Suma podjazdów na dystansie Mini przekracza 300m, na Max osiąga trochę ponad 500m. 
Zasadnicza część wyścigu to leśne dukty i ścieżki po igliwiu oraz polne drogi – wszystko twarde, do przejechania nawet na wąskich semi-slickach (pod warunkiem, że nie dobijemy powietrza na maximum).
Trasa bardzo zróżnicowana pod względem nawierzchni. Nie brakuje tu niczego i chyba to m.in. stanowi wielki walor tego terenu, oprócz niezłych jak na Mazowsze „górek” J
Tu po prostu nie sposób się nudzić – podłoże zmienia się nieustannie.
Szutry stanowią nieco ponad 10%.
Niewiele trawiastych odcinków, a piasku mimo suszy nie powinno być zbyt dużo.
Błoto i woda pojawiają się sporadycznie i to też, jeśli dobrze popada.

Od startu przez prawie 4km mocne szosowe tempo, urozmaicone szybkim zjazdem po ok. 1,5km od linii startu, a zaraz za nim zaczyna się prawie kilometrowy podjazd.
Uwaga!
Na samym dole siodła dość ostry luk w prawo – radzę nie przesadzać z prędkością, bo wynosi na lewo!
Prawdziwe atrakcje mtb czekają na kolarzy tuż po lewym wirażu, zaraz po zjeździe z Traktowej.
Kolejne (bardzo krótkie) odcinki „po czarnym” na ok.13km i 16km (oba dystanse) Na dystansie Max dodatkowo trzy krótkie fragmenty na 24, 37 i 38 kilometrze.
Największą trudność stanowią sztywne podjazdy i techniczne zjazdy: 4 na pętli Mini, +5 na pętli Max + podjazdowa końcówka pod skarpę, która ostatecznie przetasuje stawkę przed finiszem.
To prawdziwe „perełki” tej trasy – trudno znaleźć na Mazowszu drugie takie miejsce, gdzie mamy podjazdy niemalże górskie i do tego w takiej ilości.
Aby efektywnie pokonać płocką trasę, w wielu miejscach trzeba wykazać prawdziwe walory mtb - zarówno siłę, wytrzymałość, a momentami niepoślednią technikę.
Singli nie jest dużo, ale za to co rusz mamy wspinaczki, a zaraz po nich szybkie zjazdy wąwozami.
Dystans Max po 18km (w tym samym miejscu, jak na edycji 2016) odbija na własną rundę i po pokonaniu ponad 20km, ponownie dołącza do pętli Mini na jej 16km. Po drodze m.in. 3-krotnie forsuje w poprzek koryto wyschniętego strumienia oraz konkretny podjazd z drewnianego mostu nad Skrwą pod kościół w Sikorzu. Jest to naprawdę nie lada wyzwanie – poza czołówką, większość zawodników podjeżdża końcówkę w tempie niewiele szybszym od prędkości piechura
Przy okazji piękne krajobrazy gratis…


Zalecane ogumienie:
- dla dobrych technicznie zawodników wystarczą semi-slick
- dla początkujących lepsze będą uniwersalne
- ciśnienie tym razem w zakresie średnie/wysokie (w zależności od szerokości opony i wagi zawodnika)


Do zobaczenia zatem w sercu Książęcego Grodu!
21.06.2018, 23:20
Szukaj Odpowiedz
michalr Offline
Member
***

Liczba postów: 85
Liczba wątków: 6
Dołączył: 01.07.2017
Reputacja: 1
#2
RE: Plock/Opis trasy
Czy na trasie bedą:
- góra Brwilno
- przynajmniej dwa wąwozy
- podejście z rowerem na plecach po schodach?

Wszystkie refleksje na ten temat sa w wątku obok Wink
[Obrazek: sticky5691.png]
[Obrazek: 27037.png]

21.06.2018, 23:51
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#3
RE: Plock/Opis trasy
(21.06.2018, 23:51)michalr napisał(a):  Czy na trasie bedą:
- góra Brwilno
- przynajmniej dwa wąwozy
- podejście z rowerem na plecach po schodach?

Wszystkie refleksje na ten temat sa w wątku obok Wink

Michał jeśli chodzi o schody to przeczytaj opis trasy Fan - tam masz odpowiedź. Ja nie wiem co to za pomysł z tym targaniem roweru na plecach . Tych wąwozów którymi podjeżdzamy lub zjeżdzami także wystarczy, wszak trasa mini liczy 34 km więc jest co robić.
     [Obrazek: sticky2899.png]
22.06.2018, 16:03
Szukaj Odpowiedz
michalr Offline
Member
***

Liczba postów: 85
Liczba wątków: 6
Dołączył: 01.07.2017
Reputacja: 1
#4
RE: Plock/Opis trasy
Czytałem oba wątki, niektórzy straszyli wizją targania roweru po schodach (z opisu wynika że najmłodsi będą mieli tę wątpliwą atrakcję), inni znów snuli wizję singli na górze Brwilno i płakali że jakieś wąwozy wycięto z trasy, więc w sumie każdy chce czegoś innego. Opis wygląda fajnie, jak będzie w istocie to się zobaczy na miejscu.
[Obrazek: sticky5691.png]
[Obrazek: 27037.png]

22.06.2018, 17:49
Szukaj Odpowiedz
Sherman 1972 Offline
Jarosław Jarszak
*****

Liczba postów: 851
Liczba wątków: 49
Dołączył: 24.07.2014
Reputacja: 8
#5
RE: Plock/Opis trasy
(22.06.2018, 17:49)michalr napisał(a):  Czytałem oba wątki, niektórzy straszyli wizją targania roweru po schodach (z opisu wynika że najmłodsi będą mieli tę wątpliwą atrakcję), inni znów snuli wizję singli na górze Brwilno i płakali że jakieś wąwozy wycięto z trasy, więc w sumie każdy chce czegoś innego. Opis wygląda fajnie, jak będzie w istocie to się zobaczy na miejscu.

Jeśli chodzi o targanie roweru po schodach to zdaje się ,że czeka nas dokładnie to samo https://www.youtube.com/watch?v=DxxAHhe7gRw więc nie rozumiem czym można się podniecać. Co do wyciętego odcinka trasy tak jak już pisałem ORG najwidoczniej miał ku temu swoje powody ale i tak będzie co jechać a pozytywnych emocji na pewno nie zabraknie.
     [Obrazek: sticky2899.png]
23.06.2018, 09:37
Szukaj Odpowiedz
michalr Offline
Member
***

Liczba postów: 85
Liczba wątków: 6
Dołączył: 01.07.2017
Reputacja: 1
#6
RE: Plock/Opis trasy
Trasa była tak szybka że nawet nie wiem czy była fajna, się świetnie się jechało. Poziom trudności 1/6. Przyjadę za rok:-)
[Obrazek: sticky5691.png]
[Obrazek: 27037.png]

24.06.2018, 22:41
Szukaj Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości